لیدر و بوقچی اصلا یعنی چی؟/ شما مقصری آقای مدیر!

جنگ چاقو بدستان روی سکوهای ورزشگاه شهید کاظمی به یک عکس چهار نفره ختم شد که بوقچی تیم در کنار کاپیتان ها ایستاد و بعد گفتند به کوری چشم بدخواهان؛ متحد تر از همیشه!

آریا صالحی: نه این اولین بار نیست که جو سکوها ملتهب می شود. اصلا تا به حال به این فکر کردید که کل تمریناتی که در ایران به روی تماشاگران باز است ، به تعداد انگشتان یک دست می رسد هم نیست؟ می دانید چرا ؟
اتفاقات رخ داده در تمرین روز گذشته پرسپولیس را بیایید باری دیگر مرور کنیم. 40 دقیقه مانده به تمرین تیم به اصرار کاپیتان جلال حسینی تعدادی از تماشاگران اجازه پیدا می کنند روی سکوها بیایند. آنها علیه بوقچی ها و مشوقان تیم شعار می دهند و طرف مقابل هم که معمولا سکوها پاتوق شان است ، علیه آنها.
دعوا بالا می گیرد. حسین ماهینی می آید در جمع هوادارانی که به نظر می رسد به خواست او و سید جلال اماده اند ، برای لیدرها خط و نشان می کشد.
صدایی از برانکو شنیده نمی شود اما تشنج و بزن بزن روی سکوهاست. کار طوری پیش می رود که بوقچی اصلی بیاید بگوید برای اینکه ارادتش را به بازیکنان نشان دهد ، حاضر است اعضای شریف بدن کاپیتان های تیم را هم ببوسد. این ویدئو را هم با افتخار پخش می کنند و بعد جلسه مدیر با کاپیتان ها و بوقچی ها!
این اولین بار نیست که چنین اتفاقاتی روی سکوهای پرسپولیس می افتد. بدتر از این هایش را قبلا در استقلال هم داشتیم. سال قبل سپاهان را ببینید.
وقتی با خود این ها صحبت می کنید ، همه می گویند دکتر و مهندس هستند و به عشق فوتبال می آیند ولی مگر یک دکتر وقتی در رانندگی دعوایش می شود ، سرش را از شیشه نمی آورد بیرون و فحش ناموسی نمی دهد؟!
اما این اقلیت فریاد کش چگونه قدرت گرفته اند و جماعت غالب شده اند؟ بروید فقط همین دو دهه اخیر شان را بررسی کنید. ببینید دقیقا چه رخ داده است.
بدون تردید می بینید چرا هی سکوها خالی می شود و این ها قدرت می گیرند. اول دکه های روزنامه فروشی گرفتند، بعد اجازه حضور در تیم های پایه و مدیریت های سطح پایین فوتبالی. بعد سمت های رسمی. بعد شدند مجری انحصاری برگزاری تورهای مسافرتی. محمد پنجعلی ها و جواد زرینچه ها را پشت در مدیر می نشاندند و این ها در باشگاه جولان می دادند. یکی مربی تیم های پایه را می زد و یکی اگر کشیده عابدزاده و زور برادران دایی نبود ، می خواست باشگاه را با جایش بخورد. در اصفهان و شهرهای دیگر هم که بروید ببینید چه بر سر باشگاه های ریشه دار پر پول آورده اند. از آبادان تا کرمان.
این ها را چه کسی راه شان داده به باشگاه ها؟
همین مدیرانی که عقبه فوتبالی نداشتند.توان مدیریتی هم نداشتند اما عشق شهرت داشتند. قواره کوتاه شان پشت فریادهای همین عربده کش ها بلند می شد و پشت همین به به گویان پر گوی و بلند گوی پنهان می شدند.
این واقعیت فوتبال ماست.!

 

256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =