۰ نفر
۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵

ایسنا نوشت: قیمت طلا پس از اینکه سقوط به پایین مرز ۱۲۰۰ دلار تقاضا برای خرید ارزان را تقویت کرد، در معاملات روز سه شنبه از پایینترین قیمت خود در ۱۸ ماه گذشته بهبود یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۱۹۵.۷۷ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۱۹۱.۳۵ دلار سقوط کرده بود که پایینترین قیمت از ۳۰ ژانویه سال ۲۰۱۷ بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۲۰۲ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۲۰.۱۰ دلار یا ۱.۶ درصد ریزش کرد و در ۱۱۹۸.۹۰ دلار بسته شد.

پیتر فانگ، مدیر معاملات در شرکت فلزات ارزشمند وینگ فانگ اظهار کرد: توقف دستور خرید از سوی برخی از سرمایه گذاران قیمت بازار را به پایین ۱۲۰۰ دلار برد. ما شاهد علاقه جدید به خرید و همچنان تقویت تقاضا برای خرید فیزیکی طلا هستیم. با این حال بازار طلا به دلیل قوی ماندن ارزش دلار، همچنان تحت فشارهای کاهشی قرار دارد. همچنین با توجه به دورنمای افزایش نرخهای بهره آمریکا، جو بازار نسبت به طلا منفی است.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ حدود ۰.۱ درصد افت کرد و به ۹۶.۳۰۲ واحد رسید. این شاخص روز دوشنبه به بالاترین حد در ۱۳ ماه گذشته صعود کرده بود.

یورو در معاملات روز سه شنبه در پایینترین حد یک سال اخیر در برابر دلار و فرانک سوییس معامله شد. افت ارزش یورو ناشی از سقوط ارزش لیره و نگرانیها نسبت به گسترش مشکلات اقتصادی ترکیه به بانکهای اروپایی و سرایت آن به سایر اقتصادهای نوظهور بود.

سرمایه‌گذاران از این واهمه دارند که ریزش ارزش لیره باعث فرار سرمایه از سایر اقتصادهای نوظهوری شود که کسری حساب جاری سنگینی داشته و به سرمایه خارجی متکی هستند.

بر اساس گزارش رویترز، طلا معمولا به عنوان بیمه‌ای در برابر ناملایمات سیاسی و اقتصادی استفاده می‌شود اما امسال نتوانسته از تنشهای ژئوپلیتیکی و تجاری سود ببرد. سرمایه‌گذاران در عوض به اوراق قرضه آمریکا به عنوان یک دارایی امن روی آورده‌اند که به معنای افزایش تقاضا برای خرید دلار بوده است.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۱۹ درصد نسبت به جمعه کاهش یافت و به ۷۸۴.۶۰ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۸۰۰.۴۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۸۷.۸۰ دلار رسید.

223225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
    4 6
    مرگ بر امریکا