ایرنا نوشت: دیدار دبیر شورای امنیت روسیه و مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در ژنو بدون نتیجه و صدور بیانیه پایان یافت.

به نقل از ریانووستی، نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه عصر پنجشنبه در پایان دیدار با جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت: بیانیه پایانی دیدار با بولتون به دلیل موضع طرف آمریکایی امضا نشد.

دبیر شورای امنیت روسیه با بیان اینکه قرار بود که در پایان دیدار با بولتون بیانیه مشترکی را صادر کنیم، اظهار کرد: اما امضا نکردیم زیرا طرف آمریکایی درخواست کرد که در بیانیه نوشته شود که روسیه در انتخابات این کشور مداخله نکند و بدیهی است ما چنین دخالتی را رد می کنیم. به این ترتیب موضوع مذاکره ضعیف بود.

وی افزود: روسیه نیز در پاسخ به طرف آمریکایی پیشنهاد کرد که در بیانیه مشترک به غیرقابل قبول بودن مداخله آمریکا در امور داخلی کشورهای دیگر اشاره شود.

پاتروشف خاطرنشان کرد: طرف آمریکایی با رد این پیشنهاد طرف روسی اعلام کرد که بیانیه مشترک را امضا نمی کند.
به گزارش ریانووستی، بولتون نیز درباره دیدار با پاتروشف در جمع خبرنگاران گفت که مساله سوریه ازجمله مسائلی بود که در دیدار با دبیر شورای امنیت روسیه مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

مشاور امنیت ملی ترامپ خاطرنشان کرد: امروز درباره تعدادی از مسائل موجود بین دو کشور ازجمله عدم انتشار سلاح های کشتار جمعی، کنترل تسلیحات، مبارزه با تروریسم و نیز موضوعات دوجانبه و نیز مسائل خاورمیانه گفت وگو کردیم.
بولتون همچنین گفت که در دیدار با پاتروشف تصریح کرد که ایالات متحده مداخله خارجی در انتخابات میاندوره ای در این کشور را که قرار است در ماه نوامبر برگزار شود را تحمل نخواهد کرد.

وی افزود: به پاتروشف اعلام کردم که برای اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از چنین مداخله ای در انتخابات آمادگی داریم.
به گفته بولتون، در دیدار وی با پاتروشف موضوع حضور نظامیان ایرانی در سوریه بطور دائمی یا غیردائمی مطرح شد.
مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا گفت: هدف ما این است که همه نیروهای ایرانی به کشور خود بازگردند. این موضع را فکر می کنم رئیس جمهوری روسیه بپذیرد و دسترسی به آن آسان نیست.

وی با بیان اینکه درباره راههای مختلف دسترسی به این هدف گفت وگو کردیم، اظهار کرد: درباره ایران و تحریم های اقتصادی گفت وگو کردیم و به طرف روسی توضیح دادیم که هدف ما این است که حداکثر فشار را بر ایران اعمال کنیم.
انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا روز ششم ماه نوامبر (15 آبان ماه) برگزار می شود.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =