۰ نفر
۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵

ایسنا نوشت: رئیس جمهور اسبق آمریکا از کشورهای غربی از جمله واشنگتن خواست به تعامل تدریجی با سوریه روی آورند و تاکید کرد "صلح ناقص" بهتر از ادامه جنگ در سوریه است.

به گزارش سیریا نیوز، جیمی کارتر، رئیس جمهور اسبق آمریکا به سست شدن صداها در سر دادن شعار "اسد باید برود" اشاره و تاکید کرد، بهترین کار در حال حاضر آزمودن دولت سوریه از طریق قرار گرفتن دمشق در مسیر جدیدی است که به پایان جنگ در این کشور منتهی می‌شود.

وی معتقد است، غرب باید تغییر نظام در سوریه را فراموش کرده و به جای تغییر نظام توجه خود را به تعامل تدریجی و ایجاد دموکراسی معطوف کند.

کارتر گفت، غرب و آمریکا می‌توانند سفارت خود را در سوریه بازگشایی کنند، نبود حضور دیپلمات‌های این کشورها در دمشق باعث می‌شود بسیاری از فرصت‌ها از دست برود.



وی ادامه داد، در مقابل این اقدام غرب در خصوص همگرایی با دمشق، دولت سوریه باید اصلاحات جدی انجام داده و در راستای اعتمادسازی اقداماتی همچون آزادی زندانیان اتخاذ کند، غرب هم باید خواسته‌های متعادلی داشته و آماده کمک به بازسازی سوریه باشد.

کارتر در ادامه به منظور حل چالش‌های سنگین موجود در مسیر بازسازی، مبارزه با بیکاری و توسعه اقتصادی بر ضرورت لغو تحریم‌های سوریه تاکید کرده و هشدار داد، درصورت عدم مقابله با مشکل اقتصادی سوریه، نسل جدید این کشور که در آستانه ۲۰ سالگی قرار دارد به گروه‌های تروریستی پیوسته و جنگ را در دهه آتی از سرخواهد گرفت.

رئیس جمهور اسبق آمریکا گفت، قدم اول جهت مقابله با این چالش‌ها این است که همه طرف‌های ذی‌ربط با مشارکت در یک روند سیاسی آتش جنگ را خاموش کنند.

وی تاکید کرد، رد مذاکرات صلح ژنو از سوی سوریه یا از طریق بی‌توجهی اروپا به اوضاع تنها آشوب و درد و رنج سوری‌ها را افزایش خواهد داد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =