یکی از نمایندگان مجلس از اجرای طرحی خبر داده است که به موجب آن خریداران خودروهای جدید حق فروش خودروی مذکور را به مدت یک سال نخواهند داشت.

 به گزارش خبرآنلاین، این تصمیم با هدف مهار سفته بازی و دلالی و دست به دست شدن خودروها در دستور کار قرار گرفته است. برخی کارشناسان خواستار تسری این تصمیم به سایر اقلام سرمایه‌ای شده اند. سئوال اما اینجاست، آیا با منع فروش خودرو  در یک سال موافق هستید و این کار را تاثیرگذار می‌دانید؟

خودرو

 شما کاربران خبرآنلاین می توانید دیدگاه های خود را در بخش نظرات اعلام کنید.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 118
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    سلام به همه دوستان فکر میکنم تا حدودی دست دلال رو کوتاه میکنه.فقط باید عرضه هم در مدت کوتاهی اتفاق بیوفته تا شرایط بازار رو آروم کنه.
    • alireza IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      اصلا راه خوبی نیست وکالت فروش میده به خریدارش
    • بی نام DE ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      63 2
      موافق این محدودیت فروش هستم ،ولی روش مناسبتر میبایست از طرف مردم اعمال بشه و آن هم نخریدن هست ،مردم تا جای که امکان داره و نیاز ضروری ندارند از بازار خرید خارج بشوند و خرید خودرو را تحریم کنند نتیجه بهتری حاصل میشه
    • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      26 37
      تعجبم میگیره. این مورد غیر قابل فروش بودن اگر در معامله با شرکت ها ذکر نشه که الان هم نشده خب معامله شرعی نیست اصلا. شما با فروش خودرو به مشتری هیچ حقی در مورد جنس او ندارید که آینده میخواد با ماشینش چیکار کنه. نماینده های مجلس ما خیلیاشون سواد درست و درمون ندارن متاسفانه
    • فادو A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      24 14
      به نظر من هم دست دلال ها کوتاه میشه از بازار خودرو و طرح خوبی هست
    • بی نام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      26 6
      بی نام 16:05 از نظر فقه اسلامی و حقوق، فروشنده میتونه مالش رو با شرایطی بفروشه و شمای خریدار با علم به اون شرایط میخری ملزم به رعایت اون هستی مثل منزلی که اوقافی هست سندش و یا وام داره شما با علم به این موضوع که باید سالیانه یا ماهیانه مبلغی به بانک یا اوقاف بپردازی اون ملک رو میخری بنابراین در این مورد هم فروشنده شرط گذاشته و شما که آگاهی داری از این شرط میتونی اون رو نخری
    • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      29 0
      از هیچی بهتره اول سال برای خرید خونه ماشینو فروختم الان با سه تا بچه نمیتونم ماشین امن سوار شم هرچند که مطمئنم هیچی از شما خوب در نمیاد و همه چی تون باعث بد تر شدناوضاع میشه
    • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      29 1
      راهش فقط و فقط اینه که به نقل و انتقال های پیاپی مالیات تصاعدی ببندن اونوقت دیگه هر هفته دست به دست نمیشه چون نمیصرفه
    • بی نام EU ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      12 0
      به نظر من این طرح ها جواب نمیده چون مشکل از جای دیگه است. شرکت های خودروساز خودشون دارن اذیت میکنن. اگر به تعداد مناسب ماشین وارد بازار بکنن دست دلال خود به خود کوتاه میشه. اینا جلوی فروش رو میگیرن فقط به فک و فامیل خودشون ماشین میدن که اینطوری میشه. راه درستش فقط آزاد کردن واردات ماشینه. با تعرفه مناسب. اینطوری جای جولان دادن آقایون بسته میشه در غیر این صورت دلالها ماشین رو وکالتی می فروشن و شما هم کاری نمی تونید بکنید. سیستم تعیین درآمد و مالیات ما خیلی ضعیفه و این برنامه ها با این سیستم بیمار هیچ وقت جواب نمیده
    • بی نام RO ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      7 0
      جالبه بدونید که دلالی در قانون تجارت ایران به عنوان یک شغل و پیشه تجارتی مورد شناسائی قرار گرفته است.
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    خیر ... چرا که برخی افراد سرمایه خود را برای خودرو گذاشته اند و ممکن است به پول آن نیاز داشته باشند ...به جای آن قانون بگذارند که قیمت بازار حدکثر چه مبلغی باید بیشتر از قیمت صفر باشد ..
    • غمباد A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      11 66
      در صورتیکه اجاره به شرط تملیک باشد واقساطی معامله حلال است و در غیراینصورت معامله از نظر شرعی حرام است.فروشنده وقتی کالایی را می فروشد وبهای آنرا به طور کامل خریدار پرداخت می کند حق هر گونه دخل وتصرف بعدی را روی کالا از خود سلب می کند.در ثانی همین جیره بندی به گرانی بیشتر دامن می زند.
    • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      1 3
      واقعا میران مثبت و منفی های این پیشنهاد با تکیه به مثل مشت نمونه خروار نشون میده که جقدر با نظر این پبام دهنده مخالفن و چند درصد از مردم جامعه ما دانسته یا نداسته مشغول سفته بازی و سوداگری و با نوع نگاه سرمایه ای به کالایی مثل اتومبیل بجای تولید تلاش دنبال سود پولشونن اینجور آدما همیشه یه شعار ثابت دارن : پول پول میاره
  • حسین RO ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    خیر . . . چون وقتی پولش رو همون لحظه میگیرند مالکیتش رو هم باید بطور کامل همون لحظه واگذار کنند . وقتی من نتونم ماشینم رو بفروشم یعنی مالکش نیستم .ثانیا همه که دلال نیستند شاید یک نفر مشکل مالی براش پیش بیاد بخاد ماشینش رو بفروشه
    • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      75 23
      در شرایط عادی حرف شما درست است، ولی شرایط الان این کار رو مطلبه تا دست دلالها از بازار کوتاه بشه
  • ناشناس A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    167 2
    دو راه وجود داره برای کنترل دلال‌های وابسته به خودروسازها این خوبه و برا کنترل خود خودروسازها، صفر کردن تعرفه واردات خودرو
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    158 1
    واگذاری خودرو به اشخاص کمتر از ده سال هم اشتباه
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    مردم ایران اگر برای خود ارزش قائل باشند، اصلاً خودروی صفر نمی خرند.
    • حمید A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      7 13
      بس کن تروخدا خب مثلا خودرو صفر نخرند مگه کار کرده ارزونه؟همون درصد که صفر میره روش کارکرده هم همونقدر گرون میشه.یا نکنه انتظار داری با درشکه برن اینور اونور یا مثلا انتظار داری با اژانس برن اینور اونور خب اژانس ها هم همین ماشین ها هستند.اگه فکر میکنی نخرند ارزون میشه هم اشتباه میکنی چون اگه خودروسازی ها شخصی بود جواب میداد چون دولتی انقدر انبار میکنند تا مردم بخرند
  • بی نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    یک سال حداقل زمان است باید در صورت فروش در کمتر از 5 سال هم مالیات از آنها بگیرند تا عده ای دلال برای سود با زندگی مردم بازی نکنند
    • hosain55 A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      53 4
      چرا همیشه زور به مردم باید بیاید/یبارم خودروسازها اگر میتونند تحویل روز بدند خودرو/کجای دنیا این حرفای زورو میزنن
  • رام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    122 4
    استاد یا مارو گرفتی یا .... برادر عزیز هزار تا راه است برا فروختن قولنامه میکنن ، محضریش میکنن کارشناس اقتصادی نداره این دولت و مجلس مشکل اینجاست
    • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      24 21
      قولنامه فاقد اعتبار قانونی در بعضی از موارد هست، شما نخر که رو دستتم باد نکنه عزیزم
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    77 1
    همه بیکاران شده اند دلال خودرو سازان برسی کنید گاها بنام یک شخص چند خود رو سند خورده
    • hosain55 A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      45 1
      اگر به روز ماشین تحویل بدن دلالی پیش نمیاد/
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    141 5
    یک ایرانی را هیچوقت با این قوانین تهدید نکن ...
  • بی نام EU ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    82 4
    با فروش قولنامه ای خودرو توسط دلالان محترم عملا اهرمی برای جلوگیری از فروش خودرو متصور نیست. بنابراین این سیاست هیچ تضمینی نداره و بازدارنده نیست به نظر من
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    65 10
    طبیعتا نمی‌ه مانع فروش شد. اما می‌شه مالیات سنگینی روی معاملاتی که با فاصله زمانی کم صورت می‌گیره قائل شد. این مالیات باید برای مسکن هم لحاظ بشه تا دست واسطه و دلال و سفته‌باز از این بازارها کوتاه بشه. مثلا ملک یا خودرویی که به فاصله کمتر از 1 سال فروخته می‌شه 50درصد مالیات بهش تعلق بگیره و در فاصله دو سال 30درصد.
    • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      24 3
      اون دلال پول مالیاتی که باید بده را از خریدار بیچاره میگیره بهترین کار همین منع یکساله هست
  • وحید A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    42 14
    صد در صد ... الین یکی از راههایی هست که یه بچه هم میتونست خیلی زودتر ارائه بده..اینا تازه دارن میگن.. حتی بیشتر از یک سال .. مثلا تا انتهای گارانتی . یا 18 ماه..
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    75 1
    مدیریت کنید تا خودرو به مصرف کننده واگذار شود نه دلالال
  • بی نام GB ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    29 5
    بله
  • آشنا IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    67 3
    در وضعیت کنونی بهتر از این است که خودرو دست دلال بیافته موافقم...
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    43 2
    کار نشد نداره با وکالت بلاعزل ماشینو میفروشه اینجا ایرانه قانون با تبصره تصویب میشه تا قانون اجرا نشه
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    23 4
    حتی‌بیشترازیکسال
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    59 1
    هرگز دولتهایی که سعی میکنند با امر و نهی اقتصاد را مدیریت کنند موفق نمیشوند...چهل سال است حکومت ما سعی در اعمال نظر در اقتصاد را دارد...مثل دلار 4200
    • hosain55 A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      26 2
      دقیقا عین دلار 4200 موقته
    • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      19 0
      مردم و بهتره بگیم دلال ها اینطوری میخوان اگر هر کس طبق نیازش احتاجاتشو برآورده میکرد این کارها هم لازم نبود، دولت مقصره ولی آخه مردم رو هم نگاه کنید، همه چیمون به هم میاد ماشالله
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    36 2
    در این کشور هیچ چیز را نمیشود منع کرد. بلافاصله بازار سیاه ایجاد میشه با قیمت های باورنکردنی. پراید صفر میشه 70 میلیون تومن
  • موافق IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    11 4
    موافق
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    60 0
    ما تحریمها رو دور خواهیم زد دلالها هم مجلس و دولت رُ .... مملکت شده چرخ و فلک
    • بیچاره CA ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      3 0
      خیلی باحال بود کلی خندیدم
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    33 2
    کلا با منع خرید خودروی صفر موافق تر هستم. در این بازار با این قیمتها چه داخلی چه خارجی خرید خودرو یعنی تسلیم به سودجویی عده ای محدود.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    30 1
    با دستور اقتصاد درست نمیشه.
  • بی نام RO ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    38 2
    کاش یک سال حق فروش نداشتند تا یک سال هم اگر می فروختند مالیات تصاعدی می پرداختند
  • بدون نام ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    21 2
    خوب است، دلالاني كه قصد دارن چندين خودرو احتكار كنند و يك ماه بعد بفروشند منصرف ميشن و ميرون سراغ يك شغل ابرومند
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    34 1
    حتی با منع دوساله فروش هم موافقیم. اصلاً یک وضع مزخرفی شده بود. فقط دلال ها چسبیده بودن به نمایندگی ها و سایت ها. مشتری واقعی اصلاً ماشین به ندرت به دستش می رسید.
    • hosain55 A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      21 2
      اشتباه میکنی چون هیج جای جهان اینجور نیست/سایت تویوتا برو بروز ماشین انتخاب کن تحویل بگیر اینجا شورشو در اوردن الان مینویسی سال دیگه شاید ماشین بده بهت
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    46 4
    ایران خودرو به جای این راهکار های محیر العقول لطفاً قیمت خودرو فروش شهریور رو تو سایتش بزاره و دعوت نامه ها رو ارسال کنه اتوماتیک قیمت ها پایین میاد. لازم نیست از این راهکار های اعجاب انگیز بدن. فقط احتکار نکنن کافیه.
    • hosain55 A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      18 1
      دعوت نامه من که مرداده ندادن مردم از خرداد تا حالا ماشین هاشونو نگرفتن مثل 207
  • امیر RO ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    47 1
    کجای دنیا اینجوری خودرو میفروشند آخه؟قیمت درست باشه ماشین تحویل روز باشه دیگه دلالی وجود نخواهد داشت. دلالی شده یه شغل. کجای دنیا اینقدر نوسان قیمت هست طرف وقتی بدونه شب بخوابه ده سال دیگه هم بلند شه قیمت همینه خودبخود دلالی جمع میشه.
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    8 4
    بله مگر در موارد خاص تعیین گردد با مجوز
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    10 4
    آره باید از یه جایی شروع کرد
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    9 5
    تا حداقل دو ساله قابا تمديد در سالهاي بعد فروش بهر طريقي ممنوع و مجازات در حد مصادره خودرو
  • بی نام RO ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    15 3
    مالکیت خصوصی و حقوق قانونی مترتب بر آن مانع اجرای چنین سخنی است. هر شخصی که مالک قانونی اموالی مانند خانه، آپارتمان؛ خودرو و ... است مجاز می باشد در هر زمان که خواست آنرا بفروشد. این حرفها فقط برای منحرف کردن افکار عمومی بیان می شود.
  • مهدی IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    11 6
    مگه خودرو اجاره یه شرط تملیک هست؟وقتی شخص خودرو خرید جز اموال وی محسوب می شود و نمی توان او را از فروش آن منع کرد.برای جلوگیری از دلال بازی و ایجاد نرخ کاذب باید با افزایش موقت قیمت رسمی خودرو حاشیه سود دلالی را به حداقل رساند و مابه التفاوت آن با قیمت رسمی نیز بعنوان مالیات ارزش افزوده اخذ گردد تا خودروساز نتواند از آشفته بازاری منتفع شود.طبیعیست که با از بین بردن حاشیه سودها دلال ها کنار خواهند رفت و خودروسازها هم برای فروش گاری هایشان مشکل پیدا خواهند کرد که با یک برنامه کاهش مالیات تدریجی خودرو با قیمت منطقی بدست مشتری واقعی خواهد رسید
  • بی نام A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    12 3
    خیر چون بابگیر بگیر هیچ مشکلی حل نمیشود بهتراست بجای این کار ها تدبیری اندیشید که سرمایه ها بکارهای مفید و تولیدی که ایجاد اشتغال بیشترکند بروددرضمن باوضع چنین قوانینی سرمایه ها بطرف بازارهای بدتری نظیر ارز وطلا میروند که هم باعث گرانی بیشتروهم بیکاری بیشتر ونیزسودی بحال جامعه ندارد حرف اخر:اگراقتصادسالم باشد وارزش پول جیب مردم هرسا عت سقوط نکند هیچ ادم عاقلی با پولش چیزی نمیخرد که نیاز ندارد نمایندگان محترم بجای وضع قوانینی برخلاف طینت انسانی وسلب ازادی کسب وکاربفکرچاره ای برای ثبات اقتصادی که مانع فقیر ترشدن پیشرونده طبقه متوسط باشد بروند ودرضمن عنایت بفرمایند که کدام بگیر وببند اقتصادی دردراز مدت سودی بحال جامعه داشته.؟
    • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      3 1
      درود برشما. نمیدونم مسیولین ما عادت دارند وارونه التماس کنند و لقمه را دور سر خودشون بچرخونند.
  • میثم رضایی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    23 3
    کل این بازی را خودروسازی راه انداختن خودرو راگرونتر بفروشن وگرنه این ماشینای به درد نخور اصلا خریدار نداره که بخوان یه سال ممنوع از فروش کننش
  • سمندون RO ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    8 4
    موافقم هم به هر کارت ملی یک عدد خودرو بدهند تو یکسال شخص درخواست کننده خودرو گواهینامه داشته باشد عالی
  • موافقم A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    6 6
    بله
  • hosain55 A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    10 3
    فقط موقته مثل دلار 4200 تومانی/بعدم شرایطی میفروشن
  • بی نام AU ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    10 4
    سلام خیر موافق نیستم. چون با این کاراولا نه تنها ماشین قیمتش ثابت نمی مونه بلکه افزایش قیمت هم پیدا میکنه.مخصوصا ماشین هایی که سند دارند و واگذاری آنها منع قانونی نداره.یعنی ماشین های دست دوم. در ثانی وقتی برای ماشین های مدل بالا حق فروش نباشه و محدودیت باشه یک نفر که به خاطر مشکلات مجبور میشه ماشین رو بفروشه مجبور هست به زیر قیمت وبه صورت قولنامه به دلال بفروشه. و بازم دست دلال ها بیشتر باز می مونه.
  • سید مهدی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    15 5
    باور کنید دلالهای محترم راهشو پیدا میکنند مثلا میگن یک سال وکالتی 10 تومن زیر قیمت بازار وقت سند زدن 10 تومن بقیشو بده مشتری مشکل باید ریشه ای حل شه
    • بی نام DE ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      9 3
      کاملا مشخصه که خودت از این دلال ها هستی و نگران شدی و دنبال راه چاره هستی، ولی بهر حال برای رد کردن خودروهای که رو دستت مانده مجبوری قیمت ها رو بشکنی
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    6 9
    کار درستی است
  • محمد علی A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    6 4
    اگر هر ده سال یک خودرو از یکی از خودروسازان به اشخاص مصرف کننده واقعی اما به روز تحویل گردد که حق واگذاری یکسال و بیشتر نداشته باشد بازار خودرو تنظیم خواهد شد
  • مجید ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    19 1
    تحویلی در کار نیست، شک نداشته باشید تحویل ماشینها یک سال طول میکشه، من ماشین ثبت نام کردم سال ۹۶ که تحویل خرداد بوده که هنوز هیچ خبری از ماشینم نیست، میخام بگم گول ایران خودرو و سایپا رونخورید، این برنامه ها همش تله است، از من گفتن
    • نوید A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      1 0
      ماشین ثبت نامی آذرماه ۹۶که تحویل خرداد بود رو هنوز تحویل ندادند این به کنار موقع ثبت نام هم جایی ننوشته بود منع فروش داره اینا از دم
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    22 1
    خودروساز و دلال دو روی یک سکه مافیایی هستند
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    3 1
    مقابله با دلالان این قدر است.
  • بی نام US ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    3 1
    نه بزرگواران همه چیز بدون دولتی تروخدا بیخیال این راه حلهای مسخره بشید مثل پاسخی که تو پست اکثر خوانندگان شما دیده میشه این قانون جلوی کسی رو نمیگیره وکالتی میفروشن میره پی کارش میتونید برید دنبال همشون
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    4 1
    تا سه سال باید ممنوع باشد
  • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    12 1
    من میخوام به عنوان یک شهروند ایرانی سوال کنم علت اینکه تیم اقتصادی دولت در عرض یک سال ملت ایران رو از نظر اقتصادی فلج کرد چی میتونه باشه؟؟؟چرا چاره ایی نمی اندیشند؟؟؟آخه تا کی این وضعیت نا به سامان اقتصادی باید ادامه داشته باشه؟؟ این رسمش نیست که مردم انقدر در تنگنا و سختی باشند؟
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    8 4
    طرف شاید پول لازم شود؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    7 1
    این کارها چیه دیگه. این دقیقا مانند ممنوع کردن فروش ارز در صرافی ها است که بنزین در آتش ریخت. تو رو اون خدایی که می پرستید اگر کار بلد نیستید کناری بایستید. شرایط کنونی مملکت بسیار خطیر است. برای کنترل بازار خودرو دولت باید از موضع قدرت سراغ خودرو سازها برود و به طور ضربتی آنها را مجبور به تمکین و عدم احتکار کند. ورود خودروی خارجی با تعرفه گمرکی صفر آغاز شود. در حال حاضر خودروسازان ما خودروهایی دارند که بتواند در بازار رقابت کند پس از واردات نباید ترسید.
  • جواد A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    13 1
    امروز تو تاکسی نشسته بودم راننده تاکسی میگفت کار کار خودشونه این کار میکنن تا ماشین گرون بفروشن
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    4 1
    قانون بی خاصیت
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    7 2
    من که توان خرید دوچرخه هم ندارم پس برای من و امثال من فرقی نمیکنه هر کاری که دوست دارین بکنین
  • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    7 1
    نه چندان ،خیلی فایده نخواهد داشت. اول اینکه راه فرار برای این کارها رو خیلی زود مشخص میکنن. دوم اینکه مشکل افزایش قیمت خودرو، از طرف خودروسازها هستش، نه خریداران که در حال حاضر بیشتر دارن احساسی خرید می کنند. سوم اینکه، در این مدت تعدادی که به خاطر خودروهای کم و بی کیفیت در جاده ها کشته شده اند از مجموع افراد شاعل در این صنایع خودرو سازی بیشتر شده اند. پس حمایت از این صنعت در کشور بی هوده است، انهم وقتی که ماشین های برقی و با سوخت غیر فسیلی به عنوان یک ضرورت دهه آینده در کل دنیا داره مورد توجه شدید قرار میگیره. به هر حال، هر کاری کنیم، تا ده سال دیگر این صنایع باید در کشور تعطیل بشوند، بهتر بود که پیش از این تفکر فایده طلبی صرف به آینده نگری تبدیل می شد.
  • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    8 1
    کلا این طرح فایده ندارد، باید ورود ماشین خارجی رو شدیدا سهل کرد.
    • سرمد DE ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      10 0
      من با این نظر کاملا موافقم وقتی امریکا در دور جدید تحریمهای خود روی فلج کردن حمل و نقل در ایران تمرکز کرده دولت می بایست پایین آوردن تعرفه ها سیل ورود خودرو را به ایران تسهیل میکرد چرا که با توجه به کیفیت خوب خودروهای خارجی حداقل ده سال کشور از این بابت ازجمله تعمیرات و عدم نیاز به قطعات تا حد زیادب بیمه میشد. اما دریغ...
    • مصطفی A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      1 0
      با کدوم ارز؟
  • بدون نام ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    4 0
    كار بسيار خوبيه تومورد مسكن هم بايد همينطور باشه يا بايد ماليات سنگيني بدن
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    9 2
    بهترین راه نخریدنه همین.نخرید .کات
  • وحید IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    11 1
    به نظر من به جای اینکه فشار رو روی مردم بذارد روی خودروساز بیارید که تحویل حداکثر یک ماهه و متداول یک هفته ای باشه تا کسی دلالی نکنه خودرو هم زیاد تولید بشه تا عرضه و تقاضا با هم هماهنگ باشه در این صورت دلالی قطع می شه مثله کشورهای غربی
  • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    5 1
    هر کاری که بصورت دستوری انجام شود مشکل زاست بهترین راه ، خارج شدن دولت از همه حوزه های اقتصادی است چرا که حضور دولت به واسته نقدینگی که دارد باعث عدم ایجاد رقابت شده و سپس به دلیل عدم کفایت مدیران دولتی که بصورت رانت و فامیلی سر کار آمدن آن حوزه اقتصادی نابود می شود که نمونه آن در صنعت خودرو ایران خودرو و سایپا است که با نظر بسیاری از کارشناسان امکاناتی را که این دو خودرو ساز دارند قول های خودرو سازی دنیا ندارند و حال کیفیت خودرورهای داخلی کجا و خودروهای خارجی کجا
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    15 2
    چرا بايد تاوان بي عرضگي دولت در كنترل قيمت و نابودي اقتصاد رو مردم بدن ؟
  • hamid IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    3 0
    اصلا بدرد نمی خوره . باز یه راه دیگه واسه دلال ها باز میشه
  • سیاوش IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    3 1
    خیلی زیاد، بله
  • علیرضا IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    7 4
    اگه یکی محتاج به پول شد و مجبور بود ماشینش رو بفروشه چی؟ اون وقت اون نماینده از جیبش میده؟
  • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    1 1
    بلههههههههههههه
  • بی نام GB ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    5 1
    با منع تولید بنجل سازان رانت خوار شبه دولتی بصورت کامل موافقیم.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    3 1
    وای وای از این همه درد یعنی خریدن بی رویه آهن پاره خودرو و خرید و ساخت و ساز آجر و کچ و خاک مسکن تمام سرمایه ملی مون اعم از منابع مالی و انسانیجوانانداره صرف خروس قندی میشه چقدر خوب و قشنگ خودمون تیشه به ریشه خودمون می زنیم وای به حال بچه هامون که زندگی سالم رو داریم ازشون میگیریم و شما را به خدا از بچگی برای بچه ها ماشین اسباب بازی بخریم فرقی نداره چه پسر و چه دختر که وقتی بزرگ میشن ماشین بازی براشون آرزو نشه و به ماشین مثل یک وسیله نگاه کنند نه افتخار و سربلندی
  • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    3 0
    از نظر حقوقی و قانونی نمی‌شه مانع فروش شد. اما می‌شه با وضع مالیات سنگین روی خودرویی که کمتر از یک سال از تملکش می‌گذره انگیزه رو برای دلالی کم کرد.
  • محمود RU ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    6 0
    شاید ظاهرا این آیتم کمک کنه ولی مشکل اینجا هست که نمایندگی ها با اینترانت شبکه داخلی خودرو سازها برای همه دوست و آشناها ثبت نام میکنند و باز هم دست من و ما که نیاز داریم یه خودرو با قیمت مناسب برای استفاده بخریم از سایت خرید کوتاه میمونه. شاید 20 درصد افراد عادی بتونن ثبت نام کنن و الا سایتشون جواب ثبت نام عادی رو نمیده.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    2 0
    من نظر نمیدم چون از اقتصاد سر در نمیارم برا همین از نظر مالی هیچی ندارم.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    1 1
    با این طرح یک بازار سوم دیگه راه میفته و قیمت ها نه تنها پایین نمیاد بلکه بیشتر هم میشه
  • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    6 4
    من مالک یک ماشین هستم و کسی حق نداره این حق مالکیت من رو محدود کنه، من ماشینی رو خریدم و یکهو باید خرج درمان و بیمارستان کنم، کی میتونه جلوی من رو بگیره؟ تمام قوانین ما سلبی و علیه مردمه. یک قانون علیه خودروساز یا دولت بیعرضه نیست. اگر شرایط اینطور شده سالهاست کارشناسان نسبت به مافیای خودرو هشدار دادند. هیچکس عزم برخورد نداره و باز فشار روی مردم هست و خریداران تنبیه میشن مجبور نیستید با دنیا بجنگید با این اقتصاد ضعیفتون
  • فرزاد IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    3 0
    نه به اون نماینده بگید راهش اینه که همیشه و به روز ماشین تحویل بدن و احتکار نکنن ، وضعیت امروز به خاطر اینه ک خودرو سازا احتکار کردن و ماشینو توسط دلالاشون همون دفترای نمایندگی به قیمت کف بازار میفروشن.
  • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    12 0
    تعرفه واردات رو بردارید، انحصار واردات رو هم از دست این 45 تا خانواده معروف بگیرید قیمتها رو هم آزاد کنید خودبخود همه چی درست میشه
  • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    8 1
    اين نشانه يک اقتصاد بيمار است و تا وقتي که با جهان تعمل نداشته باشيم و تنش را کم نکنيم وضع همين است و بازنده اصلي مردم
  • مشكل IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    4 0
    اين طرح زماني خوبه كه براي اون افرادي اقدام بشه كه تعدادي ماشين نوشته اولين ايراد به اين طرح اينكه اگر كسي مشكل خورد و بخواهد دارايي كه وسيله نقليه اش و حقش از لحاظ قانوني بفروشه اين حق ااز اون ضايع ميشه البته به نظر من اين طرح مثل بسياري از طرحها كه فكر نشده به شكست منجر ميشه مثل الودگي هوا و يا مثل كارت سوخت و... براي رفع اين مشكل بايد خوب فكر كرد و ديد اگر ما اينكارو كنيم ماشينهاي دست دوم طرفدار پيدا مي كنه و دلالها ميرن سراغ انها بايد مشكل ديد و راه حل سنجيد نه اينكه هر چي به ذهن اومد بيان كرد
  • یونس A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    1 1
    به نظر من بهتر این بود که اولویت می دادن به کسانی که تا به حال ماشین خریداری نکردن ویا اینکه تعداد کمتری تا به حال خریداری کردند.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    5 0
    چند هزار خودرو رو به بهانه نبود رادیو احتکار کردند تا قیمتها رو چند برابر کنند،
  • بی نام A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    2 0
    ما کلا عادت کردیم بجای حل ریشه ای مشکل فقط صورت مسئله را پاک کنیم. گرانی خودرو دلایل متعددی دارد و مهمترین دلیلش هم در حال حاضر عدم عرضه از سمت تولید کننده است. ما در بحث خودرو مشکل ریشه ای داریم و تنها راهش هم تقویت سمت عرضه و ایجاد رقابت سالم بین تولید کننده ها و عرضه کننده هاست. در هیچ کجای دنیا برای افزایش کیفیت محصول و کنترل قیمت برای خریدارمحدودیت ایجاد نمیکنند این طرح مصداق کامل نقض حقوق شهروندی و مالکیت خصوصی هست.
  • لیزر موهای زاید A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    1 4
    عالیه سایتتون
  • علی A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    4 0
    راه کاهش قیمت خودرو. مالیات تصاعدی نقل وانتقال. کمتر از یک سالو. تعرفه صفر. برای واردات. قطعه. وخودرو خارجی است. یعنی. مسؤلین اینو. نمی دانند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام DE ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    3 0
    به نظر من این طرح مخالف با روح قانون است.مشتری وقتی کالای را میخرد از کلیه حقوق آن باید برخورداررباشه این نماینده که این حرف زده باید متاسف بود براش.وقتی بدون رعایت قانون چیزی میگن که با دوح قانون مخالفه وای به حال ما که اینا باید قوانین وضع بکنن
  • بی نام A1 ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    0 3
    طرح بسیار خوبی است . به نظرم باید به سایر اقلام سرمایه ای تسری پیدا کند .
  • بی نام IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    9 0
    مگه نظر ما اهمیت داره ؟
  • صادق IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    2 1
    به جای اینکار دولت باید قیمت را آزاد کنه و فاصله قیمت کارخانه تا بازار به حداقل برسه و کارخانه موظف باشه در صورت کاهش قیمت بازار بلافاصله قیمت را کاهش بده از طرف دیگر قانون مدت زمان مجاز و قانونی عمر ماشین را مثل جزیره کیش به 15 یا نهایتا 20 سال برسونه و قانون بشه که بعد از این مدت ماشین فک پلاک میشه و آهن پاره آن ارزش داره اونوقت بحث تقاضای غیر مصرفی ماشین به خاطر اینکه هر سال از عمر ماشین بگذره ارزشش کم میشه از بین میره
  • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    4 0
    من شک دارم خودروساز بخواد قیمتهای بازارو بیاره پایین تا زمانی ک عرضه سریع و ب موقع از طرف خودرو ساز انجام نگیره این بساط ماندگار خوواهد ماند ک معلومه خودرو ساز میخواد قیمتهارو افزایش بده با تحویل محدود خودرو قیمت مواد اولیه به حدود دوبرابر رسیده نسبت ب اوایل سال ،پس افزایش قیمت دوبرابری خودرو منطقی هست
  • بی نام RO ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    9 0
    ده هزارنفرکارگر بی کار بیشه بهتر است 80میلیون جمعیت آوره بشندجلوی واردات باز کنید تعرفه نگیرید وهرکی خواست بتونه ماشین وارد کنه بعدش قیمت متعادل می شود این روش راهر عاقلی می داند ولی متاسفانه پارتی دارها ، رشوه خوارها ،مالیات، عوارض، دلالی وغیره مزاحمند
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    3 0
    خوب ماشین زیر پاش رو میفروشه و ماشین جدید رو که خریده استفاده میکنه.چیزی عوض نمیشه و فقط تورم اضافه میشه
  • بی نام IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    0 3
    بله
  • احسان A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    2 0
    تا وقتی مردم راه کسب درامدشون تنها دلالی باشه و تولید نداشته باشیم . هرچه قدر هم از این قانونا بزارن جواب نمیده. فقط کارشون سخت تر میشه که اونم رو قیمت تموم شده حساب میکنن میدن به مصرف کننده بدبخت.
  • بی نام A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    0 0
    ورود خودروهای هم قیمت پژو 405و سمند را ا یرای یک سال ازاد کنند بدون گمرکی تا بازار رقابتی بشه.