۰ نفر
۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۱

ما خودمان انتخاب کرده‌ایم که این جور زندگی کنیم!

با شنیدن جمله فوق صرفا از منظر علم پزشکی - و نه سیاسی- بلافاصله این حس دست می‌دهد که کشور ما در معرض خطر ابتلا به مازوخیسم آنهم از نوع مزمن است! اما برای اینکه خوانندگان محترم این سطور؛ نسبت به آینده خود دلواپس شده(توضیح: دلواپسی نصف درمان است) و هر چه سریعتر، با پیشگیری‌های لازم، فکری به حال و روزشان بکنند؛ در سطور ذیل -برگرفته از خبرگزاری میزان- سعی بر آن شده این عارضه خطرناک معرفی شود! چراکه شناخت درد هم، نصف دیگر درمان است! 

همان طور که نباید چربی و قند بخوریم و سیگار نکشیم تا دچار سکته و سرطان نشویم باید تدبیری هم اتخاذ کرد که نسبت به شرائط فعلی حداقل بی‌تفاوت باشیم و لااقل از آن لذت نبریم! چراکه «بی تفاوتی» و «سر شدن» آبرومندتر از حال کردن با این سبک زندگی و یا انتخاب مشتاقانه آن است!

تعریف مازوخیسم

«مازوخیسم» عکس بیماری سادیسم بوده و به «خودآزاری» ترجمه می‌شود. انسان مبتلا به "مازوخیسم" بشدت تمایل دارد چه به وسیله‌ خود و چه از طرف دیگران، آزار ببیند!

انواع مازوخیسم

مازوخیسم روانی: این افراد در زندگی، خود را از هر لحاظ در اختیار فرد دیگری قرار می‌دهند و هر نوع دستوری را که از طرف وی به آنها تحمیل شود، در حد یک برده می‌پذیرند بسیاری از زنان جوان و تحصیل‌کرده و زیبا که با مردانی به مراتب پست‌تر از خود ازدواج می‌کنند مبتلا به مازوخیسم روانی هستند.

مازوخیسم احساساتی
بعضی از افراد مبتلا به مازوخیسم از آشکار شدن انحراف خویش خودداری می‌کنند و به درون خود پناه می‌برند. این افراد می کوشند با تجسم صحنه‌های مختلف مازوخیسم از راه فکر و خیال، تمایلات غیر‌ عادی خود را نشان دهند.

مازوخیسم فیزیولوژیک
مازوخیسم فیزیولوژیک که حادترین و واقعی‌ترین وجه مازوخیسم است حالتی است که انسان را وا‌ می‌دارد تا از احساس درد و رنج، لذت ببرد و بدن خود را با اشتیاق در معرض زجر و درد و عذاب قرار دهد. برای شخصی که به انحراف مازوخیسم فیزیولوژیک مبتلاست، درد مفهوم خود را از دست داده و حتی لذت و شعف می‌شود. با آرزوی شفای عاجل برای همه بیماران محترم این مرز وبوم !


منبع: خبرگزاری میزان

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    0 1
    خيلي جالب بود.