۰ نفر
۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۷

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه از افزایش میزان نرخ بیکاری در سطح استان طی بهار سال ۹۶ به بهار سال ۹۷ از ،۱۴/۳درصد به ۱۴/۹درصد خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، رضا نقی زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تعداد بیکاران استان آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۵ ،۱۱۷هزار و ۵۱۷ نفر بوده است، گفت: هم‌اکنون نرخ بیکاری استان رقمی حدود ۱۴/۹درصد است و از این حیث در کشور رتبه هفدهم را دارد.

این مقام دولتی در اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد : در ۵ ماهه اول سال ۱۳۹۷ ، به ۲۷۸ نفر از طریق کاریابی ها اشتغال ایجاد شده است اضافه کرد : در ۵ ماهه اول سال جاری ،تعداد جویندگان کاری که در کاریابی ها ثبت نام کرده اند ،۳۰۵۷ نفر می باشد.

وی با اشاره به اینکه ،اشتغال دارای ۴ پارامتر اساسی برای زمینه سازی و بستر سازی کار برای جویندگان کار است، اذعان کرد : طرح های کاریابی ،اشتغال روستایی اشتغال فراگیر و تعاون ،طرح های اشتغالزا هستند ،وی افزود : در سطح استان میزان اشتغال ایجاد شده از طریق طرح های اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر و بخش تعاون به ترتیب۳هزار و۱۷۰ و یک هزار و ۳۸۷ و ۴۹۴ نفر است.

نقی زاده

نقی زاده ابراز کرد :در ۵ ماهه اول سال مسبوق ،۳هزار و ۳۲ نفر نیروی کار ریزشی در بنگاه های اقتصادی استان داشته ایم این در حالیست که در ۵ماهه اول سال جاری ،۲۹۷۳ نفر نیروی کار از بنگاه های اقتصادی استان ریزش داشته اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در باب اشتغال مجدد افراد تحت پوشش بیمه ی بیکاری در سطح استان مطرح کرد:  برای برخی از افرادی که در طول سال های ماضی تحت پوشش مقرری بیمه ی بیکاری بودند ،اشتغال ایجاد کردیم ادامه داد: در ۵ماهه اول سال مسبوق برای ۱۵۲ نفر و در ۵ ماهه اول سال جاری برای ۱۷۳ نفر در سطح استان اشتغال ایجاد شده است و این نشان از افزایش ۱۲درصدی اشتغال مجدد بیمه ی بیکاری در طول سال ۹۷به نسبت مدت مشابه سال گذشته است.

وی تاکید کرد: ۶ هزار و ۶۱۱ مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان وجود دارد.

این مقام دولتی خبر داد: میزان تسهیلات تخصیصی برای طرح اشتغال پایدار روستایی آذربایجان غربی ،۴۸۰ میلیارد تومان است که از این منبع مالی ،۲۱۸ میلیارد تومان ابلاغ شده است و آذربایجان غربی رتبه ی اول کشوری را در میزان پرداختی به طرح های اشتغال پایدار روستایی دارد.

نقی زاده خاطر نشان کرد : ۲۱ طرح اشتغال پایدار روستایی آذربایجان غربی با اعتباری بالغ بر ۲۶۶ میلیارد تومان در کار گروه ملی اشتغال روستایی در دست بررسی و تحقیق است ادامه داد : اگر منبع مالی و اعتبار صدر الاشاره برای اجرایی کردن و پیاده سازی طرح های اشتغال پایدار روستایی تخصیص شود برای ۳هزار و۵۶۶ نفر در استان به صورت مستقیم بستر کاری مهیا می شود.

وی تاکید کرد : برای طرح های اشتغال فراگیر کشوری ،۷۰۲ میلیارد تومان اعتبار از طریق منابع بانکی تامین شده است و اعتباری که برای طرح های اشتغال فراگیر آذربایجان غربی تخصیص یافته است ،۷۴میلیارد تومان می باشد افزود : ۱۳طرح اشتغال فراگیر استانی در کار گروه ملی اشتغال فراگیر در دست بررسی و تفحص بوده و اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ها ۳۴۰ میلیارد تومان است که در صورت تخصیص این منابع مالی برای ۲هزار و۱۱۲ نفر اشتغال ایجاد می شود.

نقی زاده تصریح کرد : اکثر دانشجویان فارغ التحصیلی و جویندگان کار نیاز به شایستگی دارند و این شایستگی مشمول تجربه ،دانش ،مهارت و توانایی آن ها می باشد ،افزود : متاسفانه باید ابراز کنم که قشر دانشجویان فارغ التحصیل و جویندگان کار از عناصر مذکور بی بهره هستند.

وی بیان کرد : دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشورمان، اطلاعات آموزشی را به صورت دانش پایه در اختیار دانشجویان قرار میدهند اضافه کرد : باید در دانشگاه های کشورمان بنگاه های تعاونی با گرایش تعاونی های دانشجویی دانش بنیان به جهت توسعه متوازن منطقه ای و ملی و بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال برای دانشجویان نبوغ و خلاق دانشگاهی ایجاد شود.

نقی زاده گفت : در سال جاری ، برای مشاغل خانگی، ۲۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار ابلاغ شده است این در حالیست که در سال مسبوق برای مشاغل خانگی در سطح استان ۳۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده بود که از این مبلغ ۱۶/۵ میلیارد تومان توسط بانک ها کارسازی شد ادامه داد : حداکثر سقف تسهیلات خود اشتغالی از طریق طرح مشاغل خانگی ،۲۰ میلیون تومان است.

این مقام دولتی ابراز کرد :تعداد کل بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی ،۳۷۰ هزار و ۵۷۹ نفر است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد : ماکو با ۶/۱ درصد کم ترین و سردشت با ۲۳/۱درصد بیشترین میزان نرخ بیکاری در سطح استان را دارند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =