باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: ارتش آمریکا به بهانه حمله شیمیایی احتمالی سوریه به ادلب گزینه‌های نظامی برای مقابله با آن طراحی می‌کند.

به گزارش رویترز، جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز شنبه اعلام کرد دائماً با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره گزینه‌های نظامی در واکنش به حمله شیمیایی احتمالی سوریه به ادلب گفتگو می‌کند. واشنگتن که مایل است حمله شیمیایی ادعایی و واهی دولت سوریه را بهانه‌ای برای حمله به این کشور قرار دهد دائما درباره حمله‌ای که هیچ مدرکی برای اثبات آن وجود ندارد به دمشق هشدار می‌دهد.

دانفورد اعلام کرد هنوز هیچ تصمیمی برای اعزام نیروی نظامی در واکنش به حمله شیمیایی احتمالی سوریه گرفته نشده است. او در حضور گروهی از خبرنگاران در حین سفر به هند گفت: «ما مرتباً با رئیس جمهور در این باره حرف می‌زنیم تا او بداند کجای کار هستیم و برای واکنش به استفاده از سلاح‌های شیمیایی چه برنامه‌ای داریم». دانفورد در ادامه افزود: «او از ما انتظار دارد گزینه‌های نظامی داشته باشیم و ما درباره توسعه این گزینه‌های نظامی اطلاعات او را بروزرسانی می‌کنیم».

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ارتش این کشور را به کمک هم‌پیمانانش از جمله نیروهای روس آماده کرده تا برای آزادسازی ادلب در این استان عملیات انجام دهند. ادلب آخرین پایگاه شورشیان است و عملیات دولت سوریه در این استان احتمالاً آخرین جنگ تعیین‌کننده در این درگیری‌ها است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =