رژه ارتش و نیروهای مسلح کره شمالی همزمان با ارسال نامه به ترامپ و سفر کیم جونگ اون به مسکو به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس این کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وب سایت شبکه خبری سی ان ان که از صبح امروز به طور ویژه اخبار کره شمالی را به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس این کشور پوشش داده است خبر از نامه کیم جونگ اون به ترامپ داد.

به گزارش این شبکه صبح امروز رژه نظامی با حضور مقام های ارشد این کشور آغاز شد. این رژه ساعاتی قبل در حضور شماری از مقام های ارشد کشورهای مختلف دنیا از جمله فرستاده های چین، روسیه و جمهوری اسلامی ایران به پایان رسید.

رژه امسال، هفتمین بار از زمان به قدرت رسیدن 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در سال 2011 میلادی است.
پیشتر خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی اعلام کرده بود برای برگزاری این رژه، 10 هزار نیروی نظامی کره شمالی، چند ماه تمرین کرده اند.

رژه نظامی ارتش کره شمالی در هفتادمین سالگرد تاسیسش

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هرالد کره جنوبی، تکمیل این رژه بخشی از قدرت نمایی تازه رهبر کره شمالی در برابر آمریکا محسوب می شود اما کمرنگ برگزار شدن آن بخصوص از لحاظ اطلاع رسانی نسبت به دوره های گذشته دلیلی است بر اینکه کره شمالی خواستار تنش زایی نیست.

این کشور پیشتر در بیانیه ای به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس خود تاکید کرده بود که قصد دارد روابط دوستانه اش را با هر کشوری که به حق حاکمیت و تمامیت ارضی اش احترام بگذارد، تقویت کند.

درباره حضور یا عدم حضور رهبر کره شمالی در رژه مذکور که از ساعت 10 صبح به وقت محلی آغاز شد و اینکه چه تسلیحاتی در این رژه به نمایش درآمد اطلاعاتی دقیقی منتشر نشده است.

کره شمالی در رژه قبلی که روز هشتم فوریه امسال و به مناسبت سالگرد تاسیس ارتش این کشور برگزار کرد موشک های مدل هواسونگ 14 و 15 را که از مدل موشک های قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته ای است به نمایش گذاشت.

پس از دیدار ماه ژوئن رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور، این اولین رژه این کشور محسوب می شود که رسانه های کره شمالی درباره برگزاری آن سکوت کرده اند.

رژه نظامی ارتش کره شمالی در هفتادمین سالگرد تاسیسش

پیام چین و روسیه
به همین مناسبت متحد دیرینه کره شمالی،  'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین در پیامی برای 'کیم جونگ اون' رهبر کره این کشور اعلام کرد سیاست تحکیم روابط با کره شمالی تغییر ناپذیر است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری مرکزی کره شمالی، در این پیام که توسط 'لی جان شو' فرستاده ویژه رییس جمهوری چین به رهبر کره شمالی تسلیم شده آمده است دولت و حزب حاکم بر چین به روابط دوستانه و همکاری با کره شمالی اولویت می دهند و از این سیاست و گسترش آن دفاع می کنند.

سالگرد تاسیس کره شمالی در 1948 میلادی، امسال از سال های دیگر با اهمیت تر است زیرا این کشور در سال 2108 میلادی موفق به گسترش روابط با کره جنوبی و بهبود مناسبات با آمریکا شد رهبر این کشور سه بار هم در سال جاری از چین دیدار کرده است و برای سومین دیدار با رییس جمهوری کره جنوبی در روزهای آینده آماده می شود.

سه بار حضور رهبر کره شمالی در چین نشان می دهد دو کشور نه تنها دارای روابط دوستانه بلکه متکی به مناسباتی بر اساس راهبردهای بسیار مدون هستند.
شی سفرهای رهبر کره شمالی را تلاشی از سوی طرفین برای بهبود و گسترش مناسبات میان دولت ها و احزاب حاکم و ملت های دو کشور دانسته است.

'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه نیز بر اساس گزارش این خبرگزاری، پیامی برای رهبر کره شمالی ارسال کرده و ضمن شادباش این ایام خواستار توسعه روابط دوجانبه و تلاش مشترک برای تثبیت صلح و امنیت در شبه جزیره کره شده است.

نامه "اون" در راه واشنگتن
در همین حال شبکه خبری سی ان ان در ادامه گزارش خود از سالگرد تاسیس کره شمالی در ادامه گفت: براساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، مایک پمپئو نامه‌ای از جانب رهبری کره شمالی دریافت کرده که قرار است به رئیس جمهوری ایالات متحده ارائه شود.

یکی از مقام های وزارت خارجه آمریکا آنچه را که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اوایل روز جمعه گتفه بود، تایید کرد و گفت که نامه کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در منطقه غیرنظامی شده دو کره روز پنجشنبه ارسال شده و حالا در مسیر ارائه به رئیس جمهوری آمریکاست.

وی در جریان یک نشست خبری در هواپیمای ریاست جمهوری با اشاره به این مساله که بر این باور است این یک نامه مثبت خواهد بود، گفت: این نامه به زودی به دست من می‌رسد و این نامه‌ای شخصی از سوی کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی است. این نامه در مرز تحویل مقام‌های مسئول داده شده است.

ترامپ گفته بود: این نامه به زودی به دست من می‌رسد.

این نخستین باری نیست که نامه‌ای بین رهبران کره شمالی و آمریکا رد و بدل می‌شود. پیشتر نیز کیم یونگ چول، از مقام‌های ارشد کره شمالی نامه‌ای را از کیم جونگ اون در کاخ سفید به ترامپ تحویل داده بود که پیش از نشست سنگاپور بین رهبران دو کشور انجام گرفت.

رژه نظامی ارتش کره شمالی در هفتادمین سالگرد تاسیسش

اون در راه مسکو
در همین حال به گفته رییس سنای روسیه رهبر کره شمالی قصد دارد تا برای گفت‌وگو در زمینه "همکاری‌های پیش‌بینی شده و استراتژیک" به روسیه سفر کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از خبرگزاری تاس، والنتینا ماتوینکو، رییس سنای روسیه، گفت‌: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نامه‌ ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه دریافت کرد و آمادگی خود را برای سفر رسمی به روسیه ابراز داشته است.

وی ادامه‌ داد: من ماموریت پوتین را تکمیل کرده و پیام او را به رهبری کره شمالی رساندم و در پاسخ نیز رهبر کره شمالی تایید کرد که آماده است تا سفر رسمی به روسیه داشته باشد. در حال‌ حاضر دیپلمات‌های دو کشور تمهیداتی را برای تعیین زمان و مکان این دیدار انجام می‌دهند.

رییس سنای روسیه در ادامه‌، گفت‌: رهبر کره شمالی قصد دارد تا در زمینه استراتژی و همکاری میان دو کشور با پوتین گفت‌وگو کند و یکسری مسائل جدی مرتبط در دستورکار نشست آنها قرار خواهد داشت.

وی ادامه‌ داد: رهبری کره شمالی متقاعد شده است که روسیه نقش بسیار مهمی در سازش سیاسی و دیپلماتیک شبه جزیره کره ایفا می‌کند.

رژه نظامی ارتش کره شمالی در هفتادمین سالگرد تاسیسش

رژه نظامی ارتش کره شمالی در هفتادمین سالگرد تاسیسش

رژه نظامی ارتش کره شمالی در هفتادمین سالگرد تاسیسش

رژه نظامی ارتش کره شمالی در هفتادمین سالگرد تاسیسش

رژه نظامی ارتش کره شمالی در هفتادمین سالگرد تاسیسش

منبع: سی‌ان‌ان

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =