۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۲

ایسنا نوشت:رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: هنوز این باور وجود ندارد که بیش از 90 درصد تولید این محصول کاهش یافته و به همین دلیل تصمیمات جدی در این رابطه اتخاذ نشده است.

سیدمهدی طبیب زاده در نشست میز پسته کشور در اتاق بازرگانی کرمان با حضور معاون سازمان توسعه تجارت، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، رئیس و جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان، فعالان و صادرکنندگان پسته و مدیران اقتصادی استان برگزار شد، به ابعاد وسیع فاجعه اتفاق افتاده در صنعت پسته اشاره و بیان کرد: تفاوت صادرات بیش از یک میلیارد دلار در سال گذشته با صادرات حداکثر 100 میلیون دلاری در سال جاری فاجعه است.

پسته

طبیب زاده افزود: هنوز این باور وجود ندارد که بیش از 90 درصد تولید این محصول کاهش یافته و به همین دلیل تصمیمات جدی در این رابطه اتخاذ نشده است.

وی با بیان اینکه ارزش باغات پسته 60 هزار میلیارد تومان است، گفت: باید برای حفظ باغات پسته در سال جاری تلاش جدی صورت گیرد تا بتوان در سال های آینده پسته تولید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: در بحران به وجود آمده در پسته نه تنها تولیدکننده پسته بلکه تمام مقدمات و ماخرات آن مانند تاجر، حمل و نقل، کارگر، واحدهای فرآوری و... آسیب دیده اند.که در این راستا از بانک های عامل، همراهی لازم با فعالان پسته در این شرایط را و از دولت تعیین تکلیف نرخ ارز را درخواست داریم.

گفتنی است در این نشست فعالان صنعت پسته به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =