۲۰ نفر
۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
وقتی می‌توان با ترساندن مردم پول درآورد

گیشه سینمای جهان در هفته گذشته در تسخیر فیلمی ترسناک از سری فیلم‌های «احضار روح» بود که با عنوان «راهبه» روی پرده سینِما رفت. در همین هفته فروش «ماموریت غیرممکن» از مرز ۷۰۰ میلیون دلار عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سپتامبر ماه فیلم‌های ترسناک است، سال پیش فیلم «آن» (IT)؛ اقتباس سینمایی از کتاب مشهور استیون گینگ روی پرده رفت و رکوردهای بسیاری را جابه‌جا کرد، امسال هم نوبت فیلم «راهبه» است که در اکرانی داغ علاقه‌مندان را به سینِما بکشاند.

البته در همین زمان فروش فیلم «ماموریت غیرممکن: فال‌اوت» با بازی تام کروز از مرز ۷۰۰ میلیون دلار فراتر رفت که در میان سری فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» بی‌سابقه است و رکوردی تازه در کارنامه کاری تام کروز محسوب می‌شود.

ژانر پولساز وحشت
آثار ترسناک سینمایی علیرغم ساخته شدن با بودجه‌های متوسط، معمولاً از پرفروش‌های گیشه هستند. برخی از آن‌ها مانند سری فیلم‌های «احضار روح» هم در جذب مخاطب آنقدر خوب عمل می‌کنند که ساخت آن‌ها ادامه پیدا می‌کند.

«راهبه»‌ پنجمین قسمت از این سری فیلم‌ها است و تا اینجای کار پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ را در این سری‌ فیلم‌ها به نام خود ثبت کرده است. این فیلم در آمریکای شمالی و ۶۰ کشور دیگر روی پرده رفته است و در آغاز با فروش ۱۳۱ میلیون دلاری که نزدیک به ۸۰ میلیون دلار آن خارج از آمریکای شمالی به دست آمده است، در گیشه سینِما یکه‌تازی می‌کند.

این فیلم ترسناک تازه‌‌نفس در آغاز راه خیلی راحت فیلم‌هایی مثل «آسیایی‌های خرپول» را پشت سر گذاشت. «آسیایی‌های خرپول» سه هفته متمادی صدرنشین گیشه سینِما بود.

داستان «راهبه» به کارگردانی کارین هاردی در سال ۱۹۵۲ میلادی روی می‌دهد. در این فیلم نقش اصلی را تیسا فارمیگا بازی می‌کند و برخلاف عمل‌کرد خوب در گیشه در جلب نظر منتقدان موفق نبود و نقدهای متوسطی دریافت کرد. «راهبه» داستانی فرعی از قصه قسمت دوم «احضار روح» را روایت می‌کند و نکته جالب این است که در «احضار روح ۲» ورما فارمیگا خواهر بزرگ‌تر تیسا فارمیگا ایفاگر نقش اصلی بود.

ساخت این فیلم برای سرمایه‌گذاران ۲۲ میلیون دلار آب خورده است.

وقتی جنیفر گارنر منتقدان را ناامید می‌کند
فیلم جدید جنیفر گارنر با عنوان «نعنا فلفلی» در جلب نظر منتقدان سینمایی ناامیدکننده عمل کرد و در گیشه هم عمل‌کرد درخشانی نداشت. این فیلم در نخستین هفته اکران سومین فیلم پرفروش گیشه بود.

گارنر در این فیلم مادر جوانی است که گروهی مافیایی با همدستی مقامات محلی موجب کشته شدن همسر و فرزندش می‌شوند. او سال‌ها بعد بازمی‌گردد و در این داستان اکشن انتقام عزیزانش را از تبهکاران و مقامات فاسد می‌گیرد.

شاید منتقدان سینمایی فیلم جدید گارنر را دوست نداشتند اما تماشاگران پس از تماشای فیلم از سینِما راضی بیرون آمدند.

کارگردانی این اثر اکشن سینمایی را پیر مورل برعهده دارد که کارگردان فیلم اکشن مشهور «ربوده‌شده» با بازی لیام نیسن را در کارنامه دارد. «نعنا فلفلی» در سه روز نخشت اکران در آمریکای شمالی ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش داشت.

این فیلم هم هزینه تولید متوسطی داشت و با صرف ۲۵ میلیون دلار ساخته شد.

تام کروز

جستجو برای دختر گمشده
هفته گذشته یکی از پرفروش‌های سینِما تریلری درباره یک خانواده کره‌ای آمریکایی با عنوان «جستجو» بود، که در دومین هفته اکران به فروش ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد. این فیلم خارج از آمریکا هم با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد.

در این فیلم دختر ۱۶ ساله خانواده گم شده است و پدر خانواده در جستجویی ناامیدانه لپ‌تاپ دخترش را زیر و رو می‌کند بلکه سرنخی درباره او پیدا کند.

رکوردشکنی «ماموریت غیرممکن»
جدیدترین فیلم از سری فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» هفته گذشته ششمین فیلم پرفروش هفته بود اما رکوردی تازه در کارنامه کاری تام کروز ثبت کرد و با عبور از مرز ۷۰۰ میلیون دلار فروش، عنوان پرفروش‌ترین اثر در سری فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» را به نام خود ثبت کرد.

نام فیلم

فروش هفتگی (میلیون دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه

(میلیون دلار)

راهبه

The Nun

۵۳.۳

۵۳.۳

۲۲

آسیایی‌های خرپول

Crazy Rich Asians

۱۳.۶

۱۳۶.۲

۳۰

نعنا فلفلی

Peppermint

۱۳.۳

۱۳.۳

۲۵

مگ

The Meg

۶

۱۳۱.۶

۱۳۰

جستجو

Searching

۴.۵

۱۴.۳

-

ماموریت غیرممکن

Mission: Impossible Fallout

۳.۸

۲۱۲.۲

۱۷۸

کریستوفر رابین

Christopher Robin

۳.۲

۹۱.۷

-

عملیات نهایی

Operation Finale

۳

۱۴.۱

۲۴

نژادپرست سیاه‌پوست

BlacKkKlansman

۲.۶

۴۳.۵

۵۱

آلفا

Alpha

۲.۵

۳۲.۴

۱۵


منبع: هالیوودریپورتر / ۹ سپتامبر

241241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =