ایسنا نوشت: یک عضو فراکسیون مستقلین مجلس گفت: نمی‌توانیم یک نسخه واحد برای فردی که برای تجارت یا زیارت به سفر می‌رود بپیچیم و یک نوع ارز در نظر بگیریم. اگر سفرها تفکیک شوند، منطقی است.

عباسعلی پوربافرانی، درباره افزایش سه برابری قیمت ارز مسافرتی، اظهار کرد: در ابتدا باید سفرها را تفکیک کنیم چراکه نمی‌توانیم یک نسخه واحد برای تمام سفرها بپیچیم. برخی سفرها تحصیلی، زیارتی و درمانی هستند و فرد ناچار است که به این سفرها برود. اعتقاد داریم این نوع سفرها و به خصوص سفرهای درمانی باید حمایت شوند چرا که برای خوش‌گذرانی نیستند.

وی افزود: بنابراین این نوع سفرها باید از سوی دولت حمایت شوند تا فرد دچار مشکل نشود. سفرهای زیارتی معنوی هستند و باید افراد را حمایت کرد. برخی سفرها تجاری هستند و فرد ناگزیر است کالا به کشور وارد کند. نمی‌توانیم یک نسخه واحد برای فردی که برای تجارت یا زیارت به سفر می‌رود بپیچیم و یک نوع ارز در نظر بگیریم. اگر تفکیک انجام شود منطقی است، اما اگر برای انواع سفرها یک ارز واحد در نظر گرفته شود با این سیاست موافق نخواهیم بود چرا که عدالت را به هم می‌زند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: البته باید زیرساخت‌ها نیز درست باشد که اگر ارز آزادمان با ارز مبادلاتی و دولتی متفاوت است باید زیرساخت هم فراهم باشد که بتوانیم این تفکیک را انجام دهیم که موجب سوء استفاده نشود. پس باید زیر ساخت‌هایمان درست باشد و هم ارز به اهلش داده شود.

پوربافرانی تصریح کرد: برای گردشگری هدف این است که جذابیت‌های ایران را آنقدر زیاد کنیم که گردشگران برای سیاحت به کشور بیایند. اما اینکه ایرانی‌ها برای سیاحت به دیگر کشورها بروند با توجه به اینکه جاذبه‌های زیادی در داخل داریم منطقی به نظر نمی‌رسد. باید مشوق‌های داخلی داشته باشیم تا گردشگر خارجی جذب شود و گردشگر داخلی هم بتواند از مواهب کشور استفاده کند.

نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برخی از کشورها که گردشگرانمان وارد آن کشور می‌شوند عملاً استفاده آن‌چنانی حاصل نمی‌شود، اما اگر در داخل کشورمان سیاحت کند استفاده بیشتری می‌بریم. سازمان گردشگری برای کسانی که قصد دارند به خارج از کشور بروند باید تدبیری بیندیشد که چقدر نیاز است گردشگر به خارج از کشور سفر کند و این سفرها چه مزایایی برای فرد و کشور خواهد داشت.

این عضو فراکسیون مستقلین مجلس در پاسخ به این سؤال که اگر ارز مسافرتی همان ۴۲۰۰ تومان باقی می‌ماند بهتر نبود؟ گفت: تا زمانی که برای تأمین کالاهای اساسی و دارو مشکل داریم دلیل ندارد برای ارز مسافرتی نرخ ۴۲۰۰ تومان تعیین کنیم. البته اگر وضعیت عادی باشد و در حوزه ارزی مشکلی نداشته باشیم طبیعتاً دوست داریم تمام افراد از ارز ارزان استفاده کنند، اما وقتی نیازها را اولویت‌بندی می‌کنیم و تأمین کالاهای اساسی و دارو در اولویت اول قرار می‌گیرند قطعاً گردشگری در اولویت نیست.

پوربافرانی خاطرنشان کرد: همچنین ارز ارزان را باید به تولید کنندگان و کسانی که قصد دارند در حوزه گردشگری فعالیت کنند و گردشگر جذب کنند اختصاص دهیم.  

 

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام TR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    37 1
    میشه بفرمایید چه ناچاری و اجباری در رفتن به سفر زیارتی به خارج از کشور هست ؟؟؟ .... راستی سرتو بالا بگیر خدارا می بینی خدا همه جا هست نیاز به سفر کردن نداره
  • بی نام TR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    30 1
    اتفاقا برای خوش بودنو شاد بودن باید حمایت کرد چرا که مردم شاد یک جامعه شاد و سالم میسازن البته بماندد کلا بعضی ها با جامعه سالم واقعی مخالف هستن و میترسن
    • علی A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
      1 13
      فقط بشکن زدن و مسافرت شادی نیست حوزه سلامت مهمترین حوزه نشاط و شادی جامعه است
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    22 1
    اگه واقعا در شرایط جنگ هستیم باید همه حوزه ها متاثر بشه نه فقط رفاه مردم. ماموریت مسئولین و دولتی ها هم کم بشه. چرا اینهمه دلار هر سال صرف فرصت مطالعاتی اساتیدی میشه که اکثرا اصلا دنبال هدف مطالعاتی نیستند؟ ریخت و پاش های الکی در سازمانها. برگزاری همایشهای هزینه بر بیخود و بی هدف. تجملات اضافی ادارات و وزارتخانه ها...
    • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
      5 0
      آن بنده خدایی که هدف مطالعاتی داره چرا باید چوب بی اخلاقی را بخورد
  • بی نام TR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    19 0
    وقتی یک نمایند نمی داند مردمی شاد یک جامعه سالم را می سازند چه باید گفت وقتی نمیداندیک جامعه شاد نزاع و درگیری کمتر دارد ، افسرگی ندارد مصرف دارو کمتر میشود جنایت کمتر میشود دادگاهها خلوتر میشوند اختلافات خانوادگی کمتر میشود و.......
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    12 0
    یعنی کسی که این حرفارو میزنه خودش و خانواده محترمشون فقط و فقط سفرهای داخلی تشزیف میبرن؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    1 1
    سیاحت چیه؟ من برای دکترا بورسیه بگیرم بخوام برم کانادا باید حداقل 15 تومن پول بلیت بدم. این واقعا درسته؟
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    3 0
    چه دليلي دقيقا واسه سفر زيارتي هست؟