با همت خانه مطبوعات استان و با مساعدت هیات سوار کاری استان لرستان جمعی از خبرنگاران خرم آبادی با حضور در در مجموعه سوارکاری شهید فتحی محمدی ساعاتی را در این مجموعه گذارندند و با نحوه آموزش سوارکاری آشنا شدند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این بازدید امین بیرانوند مسئول باشگاه سوارکاری ابرش این مجموعه در توضیحاتی گفت: در مجموعه سوارکاری تعداد 2 مانژ استاندارد و مبتدی ایجاد شده و آموزشهای سوارکاری با امنیت و ایمنی بالا انجام می گیرد.

بیرانوند که خود سابقه بیش از 25 سال در سوارکاری دارد افزود: آموزش سوارکاری در سه ترم انجام می گیرد که ترم اول شامل آشنایی با اسب ، وسایل سوارکاری و قدم زدن با اسب است ، ترم دوم سوارکار با اسب وارد مانژ استاندارد 40*40 اسب های پرش و حرفه ای می شود و دوره یورتمه و چهار نعل را فرا می گیرند و در ترم سوم سوارکار بصورت حرفه ای آموزشهای لازم را فرا گرفته و می تواند در مسابقات با خیال راحت شرکت کند.

آموزش سوارکاری توسط مربیان باتجربه فدراسیون

آموزش سوارکاری

مسئول باشگاه ابریش در خصوص نحوه گذراندن دوره سوارکاری گفت: در هفته 3 روز بانوان و 3 روز آقایان و در ساعات 10 تا 12 و 14 تا18 کلاسها برگزار و هر ترم 12 جلسه می باشد.همچنین مربیان آقا و خانم این باشگاه دارای مدارک مربیگری از فدراسیون سوارکاری کشور بوده و سطح دانش و تجربیات بالایی دارا هستند.

امین بیرانوند با اشاره به نحوه جذب متقاضیان اظهار کرد: در جلسات اول علاقه مندان تست می شوند و شرایط بدنی، فیزیکی،اندام و وزن آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد و در ترم دوم افراد مستعد انتخاب میشوند و در دوره دوم ادامه خواهند دادو اگر غیر از این باشد و متقاضی توانایی لازم را نداشته باشد به او اعلام خواهیم کرد.

ایجاد مانژ استاندارد کودکان و جانبازان
بیرانوند با بیان اینکه باشگاه ابریش جز باشگاههای استاندارد است افزود: تنها باشگاهی هستیم که مانژ استاندارد کودکان و جانبازان و مانژ حرفه ای را ایجاد کردیم و سوارکار براحتی می تواند آموزشهای یک سوارکار حرفه ای را در این باشگاه بگذراند.

وی  گفت: کسانیکه به سوارکاری علاقه مند هستند می توانند به باشگاه واقع در خرم آباد خیابان شصت متری جنب خانه ژیمناستیک مجموعه سوارکاری شهید فتحی محمدی مراجعه نمایند و ثبت نام نمایند.

بیرانوند در پایان گفت: جا دارد از زحمات و تعامل بسیار خوب فرشید مرادی رییس هیات سوارکاری استان در راستای دیدگاه مثبت ایشان نسبت به موضوع آموزش و بازسازی مجموعه سوارکاری شهید فتحی محمدی که قبلاً مخروبه ای بیش نبود تشکر و قدردانی  نمایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 804651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =