روزنامه ایران نوشت: دوم شهریور امسال وقوع یک فقره آتش‌سوزی در یک مغازه تأسیساتی به ایستگاه آتش‌نشانی منطقه 10 و کلانتری 139 مرزداران اعلام شد

با حضور مأموران در محل و پایان عملیات مهار آتش، تیم کارشناسی سازمان آتش‌نشانی با حضور در محل آتش‌سوزی اعلام کرد که آتش‌سوزی عمدی بوده است؛ بدین ترتیب پرونده مقدماتی با موضوع «حریق عمـدی» در کلانتری 139 مرزداران تشکیل و برای ادامه رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مأموران با حضور در محل آتش‌سوزی به بررسی تصاویر به‌ دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته محدوده آتش‌سوزی پرداخته و در بررسی تصاویر مشخص شد دو سرنشین یک دستگاه خودرو پراید هاچ بک سفیدرنگ در حالی که نقاب بر چهره داشتند ابتدا شیشه‌های مغازه را شکسته، در ادامه با پاشیدن مایع آتش‌زا به داخل مغازه آن را به آتش کشیده و به‌سرعت از محل خارج شدند.

با به‌دست‌ آمدن تصاویر دوربین‌های مداربسته، کارآگاهان به تحقیق از صاحب مغازه پرداخته و در تحقیقات تکمیلی موفق به شناسایی تعدادی از همکاران و بستگان صاحب مغازه شدند که همگی آنها دارای خودروهای پراید هاچ‌بک هستند؛ در شرایطی که صاحب مغازه تأسیساتی به کارآگاهان گفته بود که با هیچ‌کس اختلاف شخصی یا مالی ندارد، کارآگاهان اداره شانزدهم موفق به شناسایی یکی از دوستان خانوادگی شاکی پرونده شدند که جواد- 34 ساله - نام داشت. تحقیقات پلیسی نشان از مشارکت مستقیم وی در آتش‌سوزی داشت، بنابراین ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه 2 تهران، این شخص 24 شهریور دستگیر و برای انجام تحقیقات به اداره پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

جواد در تحقیقات اولیه منکر هرگونه دخالت در آتش‌سوزی عمدی مغازه شد، اما در ادامه به‌ ناچار لب به اعتراف گشود و با معرفی یکی از دوستانش به نام «علیرضا- 35 ساله- عنوان کرد که آتش‌سوزی مغازه توسط هر دو نفر آنها انجام‌ شده است. در ادامه علیرضا نیز در محدوده بازار مولوی دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

علی ولی پور گودرزی- معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اعلام این خبر گفت: متهمان در تحقیقات اولیه به آتش زدن مغازه اعتراف کرده، اما در خصوص انگیزه خود تاکنون سکوت کرده‌اند.

تحقیقات از متهمان برای مشخص شدن علت اصلی آتش‌سوزی از سوی کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی ادامه دارد.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =