۰ نفر
۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۲

اگر هنگام استفاده از واتس‌اَپ روی آیفون خود به ناگهان تبلیغ دیدید، تعجب نکنید.

 

به گزارش خبرآنلاین، برایان اکنون مؤسس واتس‌اَپ اخیراً در مصاحبه‌ای از دلایل ترک کمپانی در سال گذشته پرده برداشت.یکی از نکاتی که وی بر آن تأکید کرد این بود که مارک زاکربرگ مدیر فیس‌بوک حتی قبل از خرید واتس‌اَپ در نظر داشت تا سیستم تبلیغاتی خود را روی این پیام‌رسان موبایلی راه بیندازد.{لینک}

حالا بعد از 5 سال از خرید واتس‌اَپ توسط فیس‌بوک ظاهراً به نظر می‌رسد زاکربرگ سیاست تبلیغاتی خود را روی این پیام‌رسان آغاز کرده و قرار است کاربران آیفون و آی پد به‌زودی با باز کردن واتس‌اَپ، تبلیغات اینترنتی ببینند.

سایت WABetalinfo که معمولاً اخبار درستی درباره واتس‌اَپ منتشر می‌کند، تائید کرده که توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری در حال تست نسخه‌ای از نرم‌افزار تبلیغاتی روی واتس‌اَپ هستند که در استاتوس ظاهر می‌شود.

بااین‌حال چیزی که مشخص نیست اینکه سازوکار تبلیغاتی روی پیام‌رسان چگونه خواهد بود و جامعه هدف چه نوع کاربرانی هستند؟

با توجه به اینکه پیام‌ها در واتس‌اَپ رمزگذاری می‌شوند، بنابراین به‌ظاهر فیس‌بوک نمی‌تواند داده‌های کاربران را ذخیره کرده و از روی آن‌ها جامعه هدف را انتخاب کند. بنابراین تنها راه‌حل باقی‌مانده شماره تلفن کاربر است که روی پروفایل کاربر منعکس‌شده و می‌تواند روی فیس‌بوک نیز دیده شود و آگهی‌های هدفمند بر اساس نوع فعالیت کاربر در برنامه‌های مرتبط شناسایی‌شده و تبلیغات موردنظر برایش ارسال می‌شود.

البته این قابلیت فعلاً در مرحله آزمایشی قرار دارد و ممکن است برخی کاربران آیفون دار آن را ببینند یا نبینند و تنها پس از اجرایی شدن در سطح گسترده روی اندروید است که می‌تواند جزییات آن به‌خوبی مشخص شود.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =