ایسنا نوشت: به‌کار بردن عبارت «خلیج فارس» توسط کارشناس ایرانی که مهمان یکی از برنامه‌های بخش عربی شبکه راشا تودی بود، با واکنش مهمان عرب‌زبان این شبکه، به نوعی جدل لفظی انجامید.

عباس خامه‌یار کارشناس ارشد روابط بین‌الملل اخیرا به‌عنوان کارشناس و به‌صورت ویدیویی، مهمان یکی از برنامه‌های عرب‌زبان شبکه‌ راشاتودی روسیه بود. در این برنامه که به زبان عربی و با موضوع حمله‌ تروریستی اخیر در اهواز به روی آنتن رفته بود، یک کارشناس دیگر نیز از کویت عید الفضلی به شکل ویدیویی مهمان برنامه بود.

پس از آن‌که خامه‌یار حین سخنان خود به زبان عربی، از عبارت خلیج فارس برای اشاره به «خلیج فارس» استفاده کرد، کارشناس کویتی حاضر در برنامه، خطاب به مجری آن، با زیر سؤال بردن این عبارت، گفت: «در شگفتم تو که یک مجری عرب هستی، بر چه اساسی به برادر عباس اجازه می‌دهی که خلیج را، خلیج فارس بنامد؟!»

جنجال شبکه راشا تودی

در ادامه اما خامه‌یار خطاب به مجری این برنامه گفت: «به هرحال مهمانت نسبت به تاریخ و جغرافیا و هنگامی که از منطقه سخن می‌گوید، نسبت به همه چیز، جهل دارد...»

عباس خامه‌یار، از دیپلمات‌های فرهنگی کشور و معاون بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است که مدتی نیز در کشور کویت در مقام رایزن فرهنگی فعالیت داشته است.

241243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =