ایسنا نوشت: رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اصفهان با بیان اینکه بیشتر گوشی‌های موجود در بازار به صورت مسافری وارد می‌شود، گفت: از زمان افت قیمت دلار در بازار، قیمت موبایل بین 10 تا 20 درصد در بازار اصفهان کاهش یافته است.

حسن میرشمشیری، در خصوص تأثیر کاهش نرخ دلار بر بازار موبایل، اظهار کرد: قیمت موبایل با توجه به وارداتی بودن آن به روز تعیین می‌شود و با کاهش نرخ دلار، بهای موبایل نیز سیر نزولی پیدا می‌کند، اما این سیر تا زمان کاهش بهای دلار ادامه دارد.

وی تأکید کرد: از زمان افت قیمت دلار در بازار، قیمت موبایل بین 10 تا 20 درصد در بازار اصفهان کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اصفهان در خصوص اینکه "چرا موبایل با نرخ دلاری که وارد شده به فروش نمی‌رود و به قیمت روز تعیین می‌شود؟ گفت: گوشی‌های موجود در بازار اصفهان شرکتی نیست و به صورت مسافری وارد می‌شود و هم‌اکنون گوشی‌های شرکتی به دلیل مشکلات برخی واردکنندگان در برهه‌ای از زمان، بسیار کم است.

بازار موبایل

وی ادامه داد: عدم واردات شرکت‌های واردکننده علاوه بر خدمات، بر فروش موبایل نیز تأثیر منفی گذاشته نحوی که در حال حاضر 20 درصد گوشی تلفن همراه قانونی در بازار موجود است و 80 درصد با کمبود گوشی مواجه هستیم.

میرشمشیری افزود: نبود گوشی تلفن همراه کافی موجب ایجاد حباب قیمتی در بازار شده است، از سوی دیگر دلاری به واردکنندگان داده نمی‌شود و گوشی‌های موجود در بازار اکثراً مسافری هستند و در حال حاضر بین 10 تا 20 درصد گوشی‌های موجود در بازار با گارانتی وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گوشی‌های که وارد بازار می‌شود فروشنده تنها مجوز 7 درصد افزایش قیمت برای سود را دارد، افزود: متأسفانه به دلیل رقابتی بودن بازار، فروشندگان موبایل تنها به یک درصد سود اکتفا می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه اصفهان تأکید کرد: امروز فروشندگان موبایل با سه معضل سود پایین، مشکلات دارایی و نبود تلفن همراه کافی در بازار مواجه هستند و در حال حاضر به دلیل نبود کالا نرخ موبایل با افزایش مواجه و قیمت‌ها حبابی شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر کاهش قیمت موبایل مربوط به برندهایی همچون سامسونگ، اپل، ال‌جی و هوآوی بوده که به صورت قانونی وارد کشور شده است.

میرشمشیری با بیان اینکه با کاهش نرخ دلار میزان فروش نیز کمتر شده است، گفت: به دلیل نبود کالا و وارد نشدن گوشی تلفن همراه، این بازار در رکود شدیدی به سر می‌برد.

17231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =