ایسنا نوشت: امارات متحده عربی طی چند سال اخیر اقدام به راه اندازی پایگاه‌های نظامی خارج از مرزهای خود کرده است.

 پایگاه خبری عربی الساسه در گزارشی اعلام کرد که دولت امارات متحده عربی طی چند سال اخیر و با در دست گرفتن قدرت توسط محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد این کشور اقدام به راه اندازی پایگاه‌های نظامی در تعدادی از کشورهای جهان کرده است که برخی از آنها در زیر معرفی می‌شوند.

پایگاه نظامی در شرق لیبی

امارات این پایگاه نظامی را در ماه نوامبر سال گذشته در شهر " المرج" در شرق لیبی به اسم " الکاظم" راه اندازی کرد. این پایگاه دارای فرودگاه اختصاصی ویژه هواپیماهای سبک نظامی می‌باشد و در حال حاضر تعدادی هواپیما نظامی و سربازان اماراتی در آن مستقر هستند.

پایگاه نظامی سومالی

پایگاه نظامی امارات در سومالی در شمال سومال واقع شده است که زمین این پایگاه توسط امارات از مالکین خریداری شده است.

امارات در کدام کشورها پایگاه نظامی دارد؟

زمین این پایگاه نظامی توسط شرکت "بنادر دوبی" خریداری شده و این شرکت در حال حاضر در حوزه ساخت و ساز اسکله‌ها و حمل و نقل دریایی در سومال فعالیت می کند. شرکت بندر " بربره" سومالی را اجاره کرده و در آنجا مستقر است. البته امارات بر سر اداره این بندر و پایگاه نظامی با دولت سومالی به مشکل خورده و گفته می‌شود اماراتی‌ها از این کشور اخراج شده‌اند.

پایگاه نظامی در اریتره

پایگاه نظامی امارات در کشور اریتره در بندر "عصب" واقع شده است که این پایگاه نظامی فقط پایگاه هوایی است و امارات در حال احداث و گسترش بیشتر آن است.

پایگاه نظامی در یمن

دولت امارات از سال 2016 میلادی برای ایجاد و راه اندازی چندین پایگاه نظامی در نقاط مختلف کشور یمن اقدام کرد که هدف اصلی امارات استقرار در جزیره "سقطری" یمن است و در حال حاضر در شهرهای مختلف پایگاه‌های به صورت موقت ایجاد کرده است و در تلاش است که نیروهای خود را در بندر " المخا" هم مستقر کند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =