صعود ۱۰۰۰ پله‌ای رتبه دانشگاه ارومیه/ اولین حضور در بین ۱۲۵۰ دانشگاه برتر جهان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه با اشاره به صعود ۱۰۰۰ پله‌ای این دانشگاه در رتبه‌بندی بین‌المللی برترین دانشگاه‌های جهان از حضور دانشگاه ارومیه در بین ۱۲۵۰ دانشگاه برتر جهان برای نخستین بار خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، مقصود سلیمان پور در جمع خبرنگاران گفت: در گزارش رتبه بندی ۲۰۱۹ تایمز (نظام رتبه بندی بین‌المللی دانشگاه‌های جهان) که در تاریخ چهارم مهرماه ۹۷ نتشر گردید دانشگاه ارومیه توانست برای نخستین بار در بین دانشگاه های ۸۶ کشور جهان برای اولین بار با کسب رتبه +۱۰۰۱ جزو ۱۲۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گیرد.

دانشگاه ارومیه

وی اظهار کرد: در گزارش تایمز آمده است، رتبه دانشگاه ارومیه از لحاظ آموزشی رتبه ۷۰۹، از لحاظ پژوهشی رتبه ۹۱۸، از لحاظ استنادات علمی رتبه ۱۱۰۶، از لحاظ وجهه بین المللی رتبه ۱۲۴۷ و از لحاظ درآمد های حاصل از قرار داد های ارتباط با صنعت رتبه ۹۲۶ جهان را بدست آورد.

وی ادامه داد: در این رتبه‌بندی ۲۹ دانشگاه ایران در بین ۱۲۵۰ دانشگاه برتر قرار گرفته‌ که دانشگاه ارومیه در بین این دانشگاه‌ها رتبه ۲۲اُم را داراست ضمن اینکه دانشگاه ارومیه در رتبه‌بندی قبلی، رتبه‌بندی بین‌المللی سایماگو رتبه ۲۲۱۹ را داشته است.

سلیمان پور با تاکید به اینکه دانشگاه باید با صنعت و نیازهای جامعه در ارتباط باشد ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال دانشگاه ارومیه با عقد قرارداد ۴ میلیارد تومانی ارتباط با صنعت رتبه ۱۲ کشوری را ازلحاظ ارتباط دانشگاه های جامع کشور به خود اختصاص داده است.

گفتنی است براساس این رتبه‌بندی دانشگاه‌های صنعتی نوشیروانی بابل، امیرکبیر تهران و دانشگاه کاشان به‌عنوان ۳ دانشگاه برتر ایران در رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند و دانشگاه‌های علم‌وصنعت تهران، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی مشهد، شریف تهران، دانشگاه تبریز، دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران رتبه‌های چهارم تا دهم هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 810772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =