ایرنا نوشت: وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رمز عبور از سختی های تحریم، استفاده از طرفیت بخش خصوصی و تعاونی هاست.

«رضا رحمانی» در نشست هم اندیشی اتاق تعاون ایران با سه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با فعالان حوزه تعاون در اتاق تعاون ایران، با بیان یان مطلب افزود: گلایه های بسیاری از مشارکت نکردن بخش خصوصی و تعاونی در تصمیم گیری ها داریم و آنها انتظار دارند جدی گرفته شوند.

رضا رحمانی

وی به تشکیل اتاق های فکر اشاره کرد و گفت: وزارت صمت گستردگی فراوانی دارد و شاغلان این بخش بالای ۱۰ میلیون نفرند.

رحمانی ادامه داد: رونق تولید اساس و اصل اقتصاد کشور است و ما به دنبال حفظ واحدهای موجود هستیم تا مانع تعطیلی آنها شویم؛ هرچند اکنون واحدهای ما ظرفیت خالی نیز دارند.
گزینه پیشنهادی وزارت صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: واحدهای تولیدی نیاز به نقدینگی بیشتری دارند بنابراین جهت گیری بانکها باید در راستای حمایت از تولید باشد.
رحمانی با بیان اینکه نوسانات ارز و افزایش برابری نرخ ارز فرصت برای جهش صادرات را مهیا کرده است، گفت: تعاونی ها می توانند در استان‌های مرزی به صادرات روی بیاورند.
وی گفت: تعاونی ها و شرکت های کوچک می توانند با شرکت های کوچک و متوسط سایر بازارهای جهان ارتباط بگیرند زیرا شرکت های بزرگ مشکلات خاص خود را دارند.
گزینه پیشنهادی وزارت صمت با بیان اینکه برخی شرایط نیازمند تصمیم های آنی است اظهارداشت: البته نباید تغییرات در تصمیم های کلان منجر به بروز مشکلات جدی برای فعالان اقتصادی شود.
رحمانی با بیان اینکه نقشه راه معدن تدوین شده است، افزود: بخش تعاون و معدن ظرفیت های فراوانی دارد.
وی با بیان اینکه تعاونی ها می توانند در زمینه تنظیم بازار نقش آفرینی کنند، گفت: بخش تعاون و اصناف می توانند دغدغه های مردم را در بازار از بین ببرند.
رحمانی افزود: من به تفویض اختیارات و استفاده از تشکل ها اعتقاد دارم و جوانگرایی نیز از دیگر مواردی است که قصد دارم به آن توجه خاصی داشته باشم.

 

۱۷۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =