۰ نفر
۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵
سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر بیشتر می‌شود

با ابداع آشکارساز جدیدی در ابعاد موی انسان توسط محققان استرالیایی سرعت اینترنت روی سیستم مارپیچ فیبرنوری ۱۰۰ برابر سرعت کنونی خواهد شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس تحقیق منتشرشده در مجله Nature Communications با آپگرید فیبرنوری موجود و بدون اینکه هزینه خاصی صرف شود، می‌توان سرعت را تا 100 برابرِ سرعت موجود، افزایش داد.{لینک}

فیبر نوری با نقل‌وانتقال نور پالس‌ها را ارسال می‌کنند و در حال حاضر موج چه به‌صورت عمودی یا افقی، اطلاعات فقط از روی رنگ نور ذخیره می‌شود.

اما مهندسان با پیچاندن نور درون یک سیستم مارپیچ، و حرکت دوّار زاویه‌دار توانستند ابعاد تعریف‌شده برای نور جهت حمل دیتا را به یک‌سوم برسانند.

«مین گو» از دانشگاه RMIT دراین‌باره می‌گوید: با افزایش میزان پیچش در یک حرکت دوّار میزان اطلاعات بیشتری نیز قابل‌حمل می‌شود و با سیستم مارپیچ دوتایی می‌توان در یک حرکت زاویه‌دار اطلاعات بیشتری را حمل کرد.

البته پیش‌تر محققان آمریکایی توانسته بودند تا به فناوری پیچش نور دست پیدا کنند{لینک} اما کاری که محققان استرالیایی انجام داده‌اند معقول سازی آشکارساز نوری است تا بتوان تئوری موجود را به واقعیت تبدیل کرد.

به گفته «مین گو»، آشکارسازهای قبلی در سایز میز ناهارخوری بودند اما آشکارساز جدید به باریکی تار مو است و بر اساس آن می‌توان اولین تراشه با قابلیت شناسایی پیچیدگی را ساخت.

کمپانی NBN Co در استرالیا با هدف توسعه فیبر نوری در این کشور به کار خود ادامه می‌دهد و ازآنجایی‌که روی فناوری فیبر موجود می‌توان بدون هزینه سیستم مارپیچ را پیاده‌سازی کرد، محققان امیدوارند بتوانند تا سال 2020 از این فناوری به‌صورت تجاری بهره‌مند شوند.

 

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 815212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =