فیلم سینمایی «پرنسس مونپانسیه» به کارگردانی برتران تاورنیه فیلم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم مونترال شد.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم داستانی عاشقانه را به تصویر می‌کشد که اواسط سال‌های 1500 در پس زمینه جنگ‌های مذهبی بین کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها در فرانسه روی می‌دهد.

خود تاورنیه نیز در مراسم نمایش فیلم «پرنسس مونپانسیه» حضور دارد. سرژ لوسیک رئیس جشنواره مونترال درباره فیلمساز 69 ساله فرانسوی گفت: «برتران تاورنیه نه تنها یک کارگردان بزرگ، بلکه دائره‌المعارف زنده سینما و تجسم معنای کامل یک شیفته سینماست.»

لمبرت ویلسن و ملانی تی‌یری بازیگران «پرنسس مونپانسیه»  هستند که اولین بار در دنیا ماه مه گذشته، در بخش مسابقه شصت و سومین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

تاورنیه یکی از مطرحترین فیلمسازان فرانسوی سه دهه اخیر و سازنده آثاری چون «ساعت ساز سن پل»، «قاضی و قاتل»، «یکشنبه در بیرون شهر» و «زندگی و دیگر هیچ» است.

او در 1995 برای فیلم «طعمه» برنده خرس طلایی جشنواره برلین شد و در 1984 برای «یکشنبه در بیرون شهر» جایزه بهترین کارگردان جشنواره کن را برد. او آخرین بار فیلم «مه الکتریکی» با بازی تامی لی جونز و جان گودمن را روی پرده سینماها داشت.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم مونترال 26 اوت تا ششم سپتامبر (چهارم تا 15 شهریور) برگزار می‌شود.

بیل اوگوست کارگردان دانمارکی و سازنده فیلم‌های «پله فاتح» و «بهترین نیت‌ها» رییس هیئت داوران بخش مسابقه است و ناتالی بای بازیگر فرانسوی هم با دریافت جایزه بزرگ آمریکا مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

ورایتی / 4 اوت

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 81620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =