ویژگی‌های منحصربه‌فرد یک پیاده‌روی جهانی

محسن غرویان: پیاده‌روی اربعین یک میتینگ سیاسی است که شیعیان از طریق آن علاقه خود به امام حسین (علیه السلام) را به نمایش جهانی درآورده و جلوی چشم جهانیان می‌گذارند که این بسیار ارزشمند است.

این پیاده‌روی می تواند منشا خیرات و برکات بسیار زیادی باشد و وحدت و انسجام میان دو ملت ایران و عراق گردد و همچنین رابطه ی بین دولت ها را محکم تر کند. علاوه بر این، زیارت اربعین قدرت نمایی در مقابل داعش و اسرائیل و آمریکا و استکبار جهانی است و آثار بسیار مثبتی دارد.

از ویژگی های منحصر به فرد این پیاده روی ظهور و بروز عشق دینی است. عشقی که موجب می گردد تا بچه های کوچک و پیرزنها و پیرمردها که با سختی در این مسیر گام برمی دارند، به همراه خانواده هایشان در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند که اینها همه نشان دهنده آن عِرق و عشق دینی به سیدالشهداست.

دین و ایمان دینی قدرت بسیار زیادی دارند و خود را در اربعین نشان می دهند که ما در جاهای دیگر یک چنین قدرتی را نمی بینیم که این خود از دیدگاه های روانشناسی، جامعه شناسی، فلسفه دین و همچنین برای مدیران سیاسی و رهبران اجتماعی بسیار حائز اهمیت است که بتوانند بهره برداری بسیار خوب و مناسبی از این احساسات دینی داشته باشند.

هدف از برگزاری این پیاده روی نشان دادن وحدت و انسجام میان شیعیان و نمایش قدرت در برابر داعش است که این نیز آثار سیاسی و اجتماعی بسیار خوبی در سطح منطقه دارد.

از سویی دیگر هدف اصلی هدف معنوی است. یعنی زائران در مسیر این راهپیمایی با ذکرها و روضه هایی که می خوانند آثار روحی و معنوی بسیار خوب و تحولات درونی در خود و دیگران ایجاد می کنند؛ چرا که عشق حسینی می تواند  افراد را منقلب کند، تا جایی که حالت توبه به آنها دست دهد. لذا انقلاب روحی یکی دیگر از آثار و برکات معنوی این راهپیمایی است.

توصیه به زائران عزیز این است که در این پیاده روی سعی کنند تا ارزش های اخلاقی و معنوی همچون ادب اسلامی، صبر و حوصله، احترام به بزرگترها، محبت و دستگیری از پیران را کسب و از خود نشان دهند.

علاوه بر این زائران باید نظافت، نزاکت و نظم را رعایت کنند، زیرا همه ی اینها فیلمبرادای و توسط رسانه های جهانی منعکس می گردد که ان شاء الله انعکاس جهانی مثبتی داشته باشیم. البته می توان از این راهپیمایی استفاده های دیگری هم کرد، به طوری که اگر هر کدام از این جمعیتی که در پیاده روی شرکت می کنند، در این مسیر درختی هم به نام ائمه بکارند که این خود در محیط زیست و مقابله با ریزگردها بسیار کارساز خواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 820675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =