۱ نفر
۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰

آزمون دشوار یحیی گل‌محمدی

پدیده‌ای جدید که هنوز به صخره نخورده

صدرنشین لیگ برتر در روزهای سخت دوام می‌آورد؟
پدیده‌ای جدید که هنوز به صخره نخورده

تیم یحیی گل محمدی این روزها صدرنشین لیگ برتر است.

عرفان حاج بابایی: لیگ برتر ایران طی این سال ها به داشتن یک تیم شگفتی ساز عادت کرده است. میراث استقلال خوزستان و پارس جنوبی جم، این فصل به تیمی از مشهد رسیده؛ پدیده.

آن ها لیگ را فوق العاده شروع کرده اند. پس از شکست هفته اول مقابل پرسپولیس با یک پنالتی، الان 10 بازی است که در لیگ و حذفی نباخته اند و با 23 امتیاز صدر جدول رقابت ها را از آن خود کرده اند.

تیم یحیی چند ویژگی بزرگ و قابل توجه دارد. آن ها هم فوتبال زیبا چشم نوازی را به نمایش می گذارند و هم تا آخرین ثانیه بازی دست از تلاش بر نمی دارند. فقط کافی است به دقیقه گل های پدیده در این فصل توجه کنید تا ببینید بخش زیادی از این گل ها در دقایق پایانی بازی ها به ثمر رسیده.

با این حال تیم یحیی اگر می خواهد لقب یک مدعی واقعی را یدک بکشد، باید منتظر چالش های بزرگی باشد. پدیده هنوز در لیگ به صخره های سخت برخورد نکرده. می توان گفت تنها جدال دشوار پدیده با یک مدعی دیگر در این فصل همان بازی اول مقابل پرسپولیس بود که با برتری تیم برانکو خاتمه یافت.

پدیده تا پایان نیم فصل سه بازی سخت با سه تیم قوی و بالانشین جدول دارد.آن ها به زودی باید با استقلال، سایپا و سپاهان رو به رو شوند. سه دیدار فوق العاده سخت که اگر شاگردان یحیی از آن سربلند خارج شوند و بتوانند مثل باقی دیدارها در آن نتیجه خوبی بگیرند، آن گاه می توان روی آن ها در حد یک مدعی جدی قهرمانی حساب کرد.

یک رقیب سخت؛خارج از مستطیل سبز

تمام رقبای سر سخت بالا را اگر کنار بگذاریم، پدیده یک رقیب غول آسای دیگر دارد که بنظر می رسد خیلی زودتر از سایرین، تیم باانگیزه و جوان یحیی را دارد از پا در می آورد.

پس از برد پدیده مقابل نفت مسجدسلیمان که صدرنشینی این تیم را تثبیت کرد، خبری عجیب از رختکن پدیده به بیرون درز کرد که طی آن یحیی گل محمدی با بازیکنانش خداحافظی کرده و گویا دیگر قرار نیست با قرمز پوشان دیار خراسان ادامه دهد. اما این شرایط زیاد پایدار نبود و یحیی از دیروز دوباره در تمرین پدیده شرکت کرد. گل محمدی در مصاحبه های بعد بازی مقابل نفت مسجد سلیمان هم به صراحت عنوان کرد که با این شرایط احتمال کار کردن بسیار ضعیف است. حال کدام شرایط؟ شرایطی که گریبان اکثر باشگاه های ایرانی را می گیرد و اجازه نمی دهد آن ها در آرامش و با تمرکز کارشان را بکنند. مشکلات مالی درد دیروز و امروز فوتبال ایران نیست بلکه عمری است که دوشادوش باشگاه ها حرکت می کند و این چنین چرخشان را پنچر.

پدیده حالا جدیدترین قربانی بی پولی در فوتبال ایران است. پدیده ای که می تواند شگفتی ساز باشد و در حد یک قهرمان چه در لیگ برتر و چه در جام حذفی عرض اندام کند اما حالا یک مربی جوان و بادانش مثل یحیی، باید تمام انرژی اش در این تیم را صرف مشکلاتی کند که خارج از چارچوب فوتبال ایران بی معناست.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 820766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =