اجرای ۱۸۸ پروژه عمرانی بهداشتی در سیستان و بلوچستان

ایسنا نوشت:رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: 188پروژه عمرانی بهداشتی در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حال اجراست که بیش از نیمی از این طرح ها مراحل انتهایی ساخت را طی می کند و در آستانه تجهیز و بهره برداری قرار دارد.

دکتر هاشمی شهری در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت خاش افزود: بر اساس شاخص های علمی ۹۰ درصد از نیازهای درمانی مردم در سطح اول ارایه خدمات یعنی خانه های بهداشت روستایی، پایگاه‌های سلامت شهری و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی قابل تامین است.

وی بیان کرد: توسعه سبک زندگی سالم و فراگیر کردن رفتارهای محافظتی از مهمترین وظایف کارکنان نظام بهداشت است و روحانیون و ائمه جمعه و جماعات می توانند نقش ‌چشمگیری در ترویج فرهنگ سلامت داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه گفت: در روستای اسماعیل آباد همکاری نزدیکی میان کادر بهداشت و درمان با  ائمه جمعه و جماعات و ریش سفیدان برقرار است و اقداماتی که در زمینه اجتماعی کردن سلامت اتفاق افتاده است؛ قابلیت معرفی به عنوان یک نمونه موفق کشوری را دارد.

وی بیان کرد: اگرچه ساخت و تجهیز طرح های عمرانی نیازمند تامین اعتبارات هنگفت است، اما مهمترین پیش‌نیاز برای راه اندازی این مراکز در اقصی نقاط استان سیستان و بلوچستان، تامین نیروی انسانی متخصص است‌.

هاشمی تصریح کرد: اجرای قانون بومی گزینی که منجر به پذیرش گسترده دانش آموزان استان در رشته های علوم پزشکی شده یکی از سیاست های دولت برای تامین ماندگار نیروی انسانی در مناطق در حال توسعه است‌.

وی تاکید کرد: امیدواریم تا جوانان سیستانی و بلوچستانی با تلاش و ممارست در امر تحصیل و مطالعه بتوانند به شکل مناسبی از این فرصت قانونی استفاده کنند و بعد از قبولی در دانشگاه نیز با تقویت بنیه علمی و آموزشی به تعهدات اخلاقی و عرفی خود در قبال مردم و خانواده هایشان عمل نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: نوجوانان و جوانان ما که در دوران انقلاب حضور نداشته اند از وضعیت نابسامان و اسف بار قبلی مطلع نیستند و انعکاس مقایسه ای دستاوردهای انقلاب اسلامی، به خصوص در حوزه بهداشت و درمان به تحلیل واقع بینانه از ثمرات عینی نظام جمهوری اسلامی ایران کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تمام این اقدامات ما کار خود را تمام شده فرض نمی کنیم و معتقدیم تا روند توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور و به خصوص استان سیستان و بلوچستان باید بیش از پیش سرعت پیدا کند و در این مسیر نه تنها به یاری افراد تاثیر گذار و گروه های مرجع اجتماعی نیاز داریم، بلکه از نقدهای منصفانه استقبال می‌کنیم‌.

هاشمی تاکید کرد: نقد سازنده و دلسوزانه با سیاه نمائی و بهانه جویی تفاوت دارد و فعالان حوزه بهداشت و درمان انتظار دارند تا هر نقدی با پیشنهاد عملی، و هرایرادگیری با ارائه راه حل علمی همراه باشد.

وی افزود: عدم توجه به واقعیت ها بعضا منجر به قضاوت ها و اظهار نظرهای غیرمنصفانه می شود و می تواند دستاوردهای 40 ساله مردم را در کسب استقلال و واگذاری مسئولیت اداره کشور به خودشان زیر سوال ببرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 821701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =