آخرین جزییات درباره بسته ویژه اقتصادی که دولت به اقشار ضعیف می دهد؛ از زبان معاون رئیس جمهور

ایرنا نوشت: معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی، دولت تصمیم گرفته که بسته معیشتی را به زودی بین خانواده های در معرض آسیب جدی توزیع کند که این امر از نظر تغذیه بویژه در استان های محروم می تواند اثرگذار باشد.

معصومه ابتکار عصر شنبه در نشست شورای اداری خراسان جنوبی در بیرجند با اشاره به وضع پیش آمده در کشور بعد از خروج آمریکا از برجام اظهار داشت: در وضع جدید اقتصادی که آمریکا با هدف گرفتن امید و نشاط مردم تلاش می کند با جنگ روانی و اقتصادی به کشور ضربه بزند، لازم است مسئولان برای کارایی و توجه به مسائل معیشتی بکوشند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به معیشت مردم از جهت گیری های مهم دولت است افزود: به طور حتم کشور از این دوران ها با سرافرازی عبور خواهد کرد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه سیاست های آمریکا مساله تازه ای نیست بیان کرد: در آستانه 13 آبان، دشمن برای بین بردن دستاوردهای انقلاب با اختلافات قومی و سایر دسیسه ها تلاش می کند.

وی یکی از مباحث و اصول مهم انقلاب را عدالت عنوان کرد و گفت: یکی از ابعاد عدالت ، عدالت جنسیتی بوده که نحوه اجرای آن در انقلاب اسلامی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه ماده 101 قانون برنامه ششم به صراحت به این موضوع پرداخته است افزود: دسترسی برابر برای تمام دستاوردهای جمهوری اسلامی از موارد قابل ذکر در قانون است.

وی مباحث مربوط به آموزش و پرورش و سلامت را از نمونه های این دسترسی های برابر عنوان کرد و گفت: در اشتغال زمینه ها برای بانوان هم فراهم است اما عملا در برخی مقوله ها عقب ماندگی وجود دارد و طبق قانون برنامه ششم تمام دستگاه های اجرایی وظیفه دارند شکاف جنسیتی را پر کنند.

17231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 822153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =