پاسخ ملت به ۶ ماه جنگ روانی و اقتصادی ترامپ با ایران

شاید بتوان تفاوت شاخص راه پیمایی امسال با سال های قبل را در این دانست که امسال ملت ایران صدای مرگ بر آمریکا را فراگیرتر از سال های قبل سردادند.

به گزارش خبرآنلاین راهپیمایی ۱۳ آبان امسال رنگ و بوی دیگری داشت، مراسم ۱۳ آبان امسال در حالی برگزار شد که آمریکا از ماه ها قبل با به راه انداختن جنگ روانی ، ۱۳ آبان را زمان آغاز تحریم های جدید علیه ایران اعلام کرده بود. فضا سازی هایی که البته راه به جایی نبرد و مشاهدات میدانی نشان از حضور اقشار مختلف مردم، از جمله دانش آموزان و جمعی از مسئولان در سراسر کشور در مراسم امسال داشت.

در تهران نیز این مراسم در مقابل لانه جاسوسی- سفارت پیشین آمریکا در تهران- همزمان با سایر شهرهای سراسر کشور برگزار شد.

شاید بتوان تفاوت شاخص راه پیمایی امسال با سال های قبل را در این دانست که امسال ملت ایران صدای مرگ بر آمریکا را فراگیرتر از سال های قبل سردادند.

سرلشکر جعفری: ۱۳ آبان روز فرو ریختن هیمنه سلطه آمریکایی و استکبار جهانی در ایران و سراسر دنیا است

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالروز استکبارستیزی که در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد، گفت: در تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی شاهد روزها، نصرت‌ها و پیروزی‌ها و وقایع شگفت‌انگیزی مانند واقعه ۱۳ آبان هستیم که با اندکی ژرف‌نگری دست پرقدرت الهی را در غلبه بر مشکلات در این سال‌ها شاهد باشیم.

سرلشکر جعفری با تاکید بر اهمیت روز ۱۳ آبان خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان روز فرو ریختن هیمنه سلطه آمریکایی و استکبار جهانی در ایران و سراسر دنیا است؛ در این روز تمام مبارزه ملت ایران با اسکتبار جهانی و در راس آن آمریکای جهان‌خوار و غارتگر است. ۱۳  آبان روزی است که هیمنه پوشالی آمریکایی‌ها در ایران شکسته و کشور از لوس وجود آن‌ها پاکسازی شد.

سرلشکر جعفری با بیان این‌که باید به شکست‌های آمریکا توجه کرد، گفت: دانستن نکاتی برای حوادث امروز مهم است. اگر سال ۵۸ لانه جاسوسی برچیده نمی‌شد انقلاب ما به ۴۰ سالگی نمی‌رسید و آمریکا انقلاب اسلامی را با شکست روبه‌رو می‌کرد. این موضوع برای کسانی که به دنبال مذاکره هستند قابل توجه است.

وی ادامه داد: به قول مقام معظم رهبری که دیروز گفتند؛ ما شاهد افول آمریکا هستیم. این موضوع را صاحبنظران جهان هم اشاره کردند. اگر سال ۵۷ این اتفاق نمی‌افتاد آمریکاستیزی و سلطه‌ستیزی مورد توجه دنیا قرار نمی‌گرفت.

وی تصریح کرد: این حرکت جوانان انقلابی در روز ۱۳ آبان یک حرکت خودجوش بود که یکی از مواردی است که مقام معظم رهبری برآن تاکید داشتند. دانشجویان ما که مقام معظم رهبری و نظام به آنها دل بسته‌اند باید شبیه چنین حرکت‌هایی را در سطوح مختلفی همچون حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اصلاح جامعه انجام دهند.

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به تکرار شکست‌های آمریکا یادآور شد: به یاری خداوند متعال و ایستادگی مردم انقلاب اسلامی، آخرین حربه دشمن یعنی جنگ اقتصادی که با تبلیغات گسترده آنها همراه شده است به ناکامی می‌انجامد.

جعفری افزود: باور این نکته به خصوص با فضای منفی که در داخل و در خارج ایجاد شده قدری سخت است. همه ما کم و بیش تحت تاثیر جنگ رسانه‌ای دشمن هستیم. در چنین فضایی باور اسقاط شدن ابزارهای تحریمی آمریکا برای همه سخت است، اما اگر به اظهارات مسئولین خود آمریکایی‌ها هم با دقت و تامل گوش فرا دهیم متوجه این امر می‌شویم.

صدور قطعنامه ای در ۸ بند؛ مخالفت راهپیمایان بر تکرار هر نوع مذاکره با شیطان

گفتنی است در پایان مراسم امروز قطعنامه ای قرائت شد. در قطعنامه پایانی راهپیمایی سراسری یوم الله ۱۳ آبان که در ۸ بند تنظیم شده بود راهپیمایان بر مخالفت بر تکرار هر نوع مذاکره با شیطان تاکید و اعلام کردند که مثل همیشه از این پیچ تاریخی نیر به سلامت عبور خواهند کرد.

در قطعنامه تظاهرات راهپیمایان به مناسبت یوم‌الله ۱۳ آبان "روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" آمده است:

 با شکر و سپاس خداوند قادر متعال به پاس توفیق الهی چهل سال مقاومت، ایستادگی و صلابت سرافرازانه در برابر چهل سال پیشه و ترفند نظام سلطه با محوریت طاغوت اعظم امریکای سلطه‌جو و به شکست‌کشاندن و انزوای چهل ساله شیطان بزرگ، اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و غلبه حق بر باطل و سلام و درود به روح ملکوتی احیاگر اسلام ناب محمدی 'صل الله علیه و آله ' و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی، حضرت امام خمینی' ' رضوان الله علیهدمنده روح جهاد و استکبارستیزی در کالبد ملت سلحشور ایران اسلامی و با تأکید بر تعطیل‌ناپذیر و نشأت‌گرفته از تعالیم دینی و آموزه قرآنی بودن استکبارستیزی، ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضداستکباری یوم‌الله سیزدهم آبان ماه با ندای ملکوتی الله اکبر ـ خامنه‌ای رهبر و شعار همیشه زنده مرگ بر آمریکا اعلام می‌داریم:

۱ـ استکبارستیزی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی و نزاع بین اسلام و کفر است که هرگز محدود به زمان خاصی نبوده و نیست لذا کماکان با عمل به وظیفه دینی و انقلابی خود، این مبارزه مقدس را تا نابودی کامل نظام سلطه و خوی استکباری دولت سلطه‌جو و استعمارگر آمریکا به عنوان کامل‌ترین مصداق استکبار ادامه خواهیم داد.

۲ـ خروج عهدشکنانه آمریکا از برجام و تشدید سیاست‌های خصمانه سردمداران جنایت‌پیشه ام‌الفساد قرن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تحمیل جنگ خاص از نوع روانی ـ رسانه‌ای، اقتصادی و عملی علیه ملت، بار دیگر دشمن شماره یک و غیرقابل اعتماد بودن طاغوت اعظم، آمریکای پلید را اثبات نمود که در همین رابطه با تبعیت از مواضع حکیمانه مقتدای عظیم‌الشأن عزیزتر از جانمان، مخالفت قاطع خود با تکرار هر نوع مذاکره و در هر موضوع با رژیم عهدشکن و شیطان صفت آمریکا را اعلام می‌داریم.

۳ـ با الهام از رهنمودهای گهربار مقام معظم رهبری 'مدالظله العالی' لازمه عزت و حفظ استقلال کشور را اتکا به توانمندی‌های داخلی و شرط غلبه بر تنگناهای معیشتی کنونی تحمیل‌شده از سوی شیطان بزرگ آمریکا را جامه عمل پوشاندن به معنای واقعی کلمه به اقتصاد مقاومتی در همه ابعاد دانسته و اقدامات عملی مسؤولین ذیربط در این رابطه را قاطعانه خواستاریم.

۴ـ با همان روحیه، صلابت و ایستادگی چهل ساله در برابر چهل سال توطئه و دسیسه طاغوت اعظم، آمریکای جهانخوار بر علیه نظام اسلامی و به شکست انجامیدن دشمن شماره یک بشریت، بار دیگر با استعانت از خداوند قادر متعال، لحظه‌شناسی و تمرکز بر ترفند رذیلانه اخیر مصداق اتَم استکبار آمریکا و جنگ تحمیلی از نوع خاص روانی ـ رسانه‌ای، اقتصادی و عملی از جمله تحریم‌های ظالمانه اخیر را با شکست مفتضحانه‌ای دیگر مواجه و ان‌شاء‌الله تعالی سرافرازانه از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد.

۵ـ استمرار حمایت از ملل تحت ستم آمریکای سلطه‌جو و رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی را وظیفه دینی و انسانی خود دانسته و پشتیبانی همه‌جانبه مسؤولین محترم نظام از جبهه مقاومت در برابر خوی استکباری نظام سلطه را خواهانیم.

۶ـ لازمه بالندگی بیش از پیش نظام اسلامی با دستاوردهای بی‌بدیل چهل سال گذشته را عدم دلبستگی به قدرت‌های پوشالی و عهدشکن و استفاده حداکثری از توانمندی‌های بالقوه نسل جوان پویا، خلاق و انقلابی دانسته و اهتمام مسؤولین در تحقق این مهم را مصرانه خواهانیم.

۷ـ  شکستن هیمنه پوشالی طاغوت اعظم آمریکای جهانخوار در وقوع انقلاب دوم و تسخیر عزت‌آفرین لانه جاسوسی شیطان بزرگ را ارج نهاده و بار دیگر بر ضرورت عمل به وظیفه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت اعم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در اختصاص بخشی از محتوای کتب درسی به اسناد درس‌آموز لانه جاسوسی آمریکای پلید را مطالبه جدی خود اعلام می‌داریم.

۸ـ غلبه بر دشمن ددمنش و به شکست انجامیدن جنگ ترکیبی تحمیلی آمریکای سلطه‌جو مستلزم حفظ روحیه استکبارستیزی تمامی مسئولین تحت زعامت مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلامی می‌باشد که ضمن فراخوان تمامی مدیران نظام اسلامی برای عمل به این وظیفه دینی و انقلابی، آمادگی تا پای جان خود برای اطاعت محض از فرامین و رهنمودهای گهربار و حکیمانه امام‌المسلمین، مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای ' 'مدالظله العالیرا اعلام می‌داریم.

مجلس هم رنگ و بوی ۱۳ آبان به خود گرفت

مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان اگرچه در خیابان ها نمود ظاهری داشت اما مجلس شورای اسلامی نیز امروز رنگ و بوی ۱۳ آبان به خود گرفت به طوریکه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نطق پیش از دستور خود را به ۱۳ آبان اختصاص داد و نمایندگان نیز پس از سخنان لاریجانی با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» سخنان وی را مورد حمایت قرار دادند.

لاریجانی: ترامپ کوچکتر از آن است که بتواند ایران را از پا درآورد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ۱۳ آبان نماد مقاومت ملت ایران در برابر استکبار است، گفت: همانگونه که رهبری معظم روز گذشته سه واقعه مهم را در مورد این ایام توضیح دادند، چه ماجرای کاپیتولاسیون و مخالفت شجاعانه امام با آن و چه حرکت انقلابی دانشجویان و دانش آموزان، هر کدام جلوه‌ای از مبارزه ملت علیه رفتارهای استکباری آمریکا را نشان می‌دهد.

لاریجانی یادآور شد: اکنون آقای ترامپ همچون صدام قصد ستیز با ملت ایران گرفته است، او می‌خواهد مستقیما ملت ایران را مورد ستم و شکنجه قرار دهد، او به ستیز با ملت ایران به ویژه زنان و کودکان ایران آمده و عجیب است آقای ترامپ با این همه شرارت از شعارهای ملت در مقابله با شیطنت‌های آمریکا اظهار ناراحتی می‌کند، آمریکا باید مطمئن باشد، امروز ملت ایران نشان خواهند داد که آقای ترامپ کوچکتر از آن است که بتواند ایران را از پا درآورد. همانگونه که ملت ایران صدام را تا نابودی تعقیب کرد و تروریست‌های مزدور آمریکایی داعش را تا نابودی تعقیب نمود، بر جانیان کاخ سفید خسران و پشیمانی مستولی خواهند نمود.

رییس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز ملت‌ها از سلطه‌طلبی و اخاذی‌های آمریکایی‌ها به ستوه آمدند و به دنبال خلاصی از این دولت شر هستند، دولت نااهل و غیرمعقول آمریکا اسباب تمسخر سیاستمداران دنیا شده است و حتی متحدان دیروز آمریکا دنبال راهکارهای بدیل هستند، در این میان طرح‌های مالیخولیایی ایالات متحده تحت عناوین معامله بزرگ قرن یا ائتلاف راهبردی بیش از آنکه زمینه تحقق داشته باشد، بستر برای اخاذی برخی کشورهای تحقیر شده است که آنان را با بدترین عبارات مُهن نیز همراه می‌کند.

لاریجانی اظهار داشت: ملت نستوه ایران با تجربه گذشته راه خود را به خوبی می‌شناسد و با استقامت شکوهمند در این معرکه شیادانه آمریکا صحنه را برای مزدوران این کشور پر هزینه خواهد نمود و با تلاش مجاهدانه به بالا بردن بهره‌وری توانمندی و فناوری کشور اهتمام خواهد نمود، ضمنا ملت ایران رفتارهای برخی از کشورها در منطقه که محرک ماجراجویی آمریکا و زمینه ساز بسط شیطنت‌های اسرائیل شدند، فراموش نمی‌کند.

۲۹۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 822361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NL ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    7 0
    ایرانیان یکشنبه سر کار هستند تا برای مبارزه با ابرقدرتها کار کنند و کار کنند...شعار نمیدهند کار میکنند