همکاری سارکوزی و پلاتینی برای اهدای جام جهانی به قطر

فرانسوی‌ها تجارت بزرگی با امیر قطر انجام داده‌اند تا فوتبال کشورشان را تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نیکولا سارکوزی، رییس جمهور سابق فرانسه در سال 2010 در دیداری با امیر قطر او به پیشنهاد داده تا در ازای خرید و سرمایه گذاری در باشگاه مورد علاقه اش، حمایت میشل پلاتینی از میزبانی قطر در جام جهانی 2022 را تضمین کند. بدین ترتیب خزانه سلطنتی قطر با خرید باشگاه پاریسن ژرمن و تاسیس شبکه های کابلی بین اسپورت موفق به کسب میزبانی جام جهانی شد.

مالکان قطری پاریسن ژرمن با مشاوره نیکولا سارکوزی اقدام به سرمایه گذاری 1.8 میلیارد یورویی در باشگاه فرانسوی کرده اند. رییس جمهور سابق فرانسه با عقد قرارداد های تبلیغاتی بالاتر از ارزش واقعی به ناصر الخلیفی و دوستانش کمک کرده تا از فیرپلی مالی فرار کنند. هم چنین مدارکی پیرامون حمایت سارکوزی از منچسترسیتی نیز وجود دارد. مالکان اماراتی منچسترسیتی در هفت سال گذشته بیش از 2.7 میلیارد یورو سرمایه به باشگاه آبی پوش تزریق کرده اند.

علاوه بر سارکوزی و پلاتینی، جانی اینفانتینو به عنوان رییس کنونی فیفا نیز کمک های بسیاری برای حمایت از مالکان عربی انجام داده است. مسئولین قدرتمند یوفا در شرایطی به حمایت از تیم های ثروتمند اروپا می پردازند که سال هاست با تصویب قوانین فیرپلی مالی در تلاش هستند تا سرمایه گذاری در فوتبال را به توازن برسانند.

256 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 822413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =