توسعه فناوری گام شناس برای تشخیص هویت افراد در خیابان توسط چینی‌ها

چینی‌ها درحال‌توسعه فناوری جدید «گام شناس» برای تشخیص هویت افراد هستند. نرم‌افزاری که قادر است از روی شمایل بدنی و نوع راه رفتن، هویت افرادی که صورتشان را مخفی کرده‌اند، معلوم کند.

به گزارش خبرآنلاین، فاز آزمایشی این فناوری همراه با فناوری «چهره شناس» توسط پلیس پکن و شانگهای آغازشده است و مهندسان با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، سیستم نظارت و ارزیابی عابران خیابانی را به اجرا گذاشته‌اند.{لینک}

«هوانگ یانگ ژن» مدیر کمپانی واتریکس به‌عنوان مدیر پروژه می‌گوید: سیستم گام شناس، هویت افراد را از فاصله 50 متری درحالی‌که پشتشان را به دوربین کرده و با صورت خود را پوشانده‌اند، تشخیص می‌دهد.

به گفته وی فناوری گام شناس شکاف موجود در فناوری چهره شناس را پرکرده و مشکل گرفتن تصاویر باکیفیت و از نزدیک را حل می‌کند.

بدین ترتیب نیاز به همکاری مردم برای تشخیص چهره آن‌ها نیست و با تجزیه‌وتحلیل راه رفتن، برداشتن قدم‌ها با یک الگوی خاص و تعاریف آن در سیستم می‌توان تشخیص هویت را بدون مشکل انجام داد.

کمپانی واتریکس با دریافت 14.5 میلیون دلار سرمایه‌گذاری دولتی، از ماه گذشته درحال‌توسعه فناوری گام شناس است.

پلیس چین اخیراً سیستم چهره شناس خود را به سیستم دوربین CCTV ملی وصل کرده تا افراد را در خیابان مانیتور کند و حالا با افزودن فناوری گام شناس باگ‌های موجود را رفع کرده تا بتواند تشخیص هویت دقیق‌تری انجام دهد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 822898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =