گستاخی‌های بن‌سلمان دربارۀ ایران در یک محفل صهیونیستی/عکس

ولیعهد سعودی در دیدار با هیات صهیونیستی در اظهاراتی گستاخانه گفت: نباید پرونده خاشقچی تمرکز جهان را از ایران منحرف کند.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای آکسیوس، محمد بن سلمان دیداری با یک هیات از مسیحیان صهیونیست در آمریکا داشت که طی آن اظهاراتی علیه ایران مطرح کرد.

تارنمای آکسیوس به تازگی بخش هایی از سخنان بن سلمان در این دیدار را مطرح کرده است. به نوشته این تارنما، جوئل روزنبرگ رئیس این هیات گفت که بن سلمان وعده مجازات قاتلان جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی را داد و گفت: اما نباید این بحران تمرکز جهان را از تهدید ایران در منطقه و جهان منحرف کند.


روزنبرگ افزود: بن سلمان از رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و همچنین از ایران و روسیه انتقاد کرد و اظهار داشت که دشمنانش از هر چیزی برای سوء استفاده از این شرایط و بدتر کردن آن استفاده می کنند.

به گفته روزنبرگ، بن سلمان همچنین با بیان اینکه افرادی را در ارتباط با پرونده خاشقچی دستگیر کرده، گفته است که ایران، روسیه و ترکیه نیز با مخالفان برخورد می کنند اما با بحران روبرو نمی شوند.

ولیعهد سعودی در این دیدار تلاش کرده است تا پیامی را از طریق این هیات مسیحیان صهیونیست به کاخ سفید و جمهوریخواهان کنگره آمریکا برساند.

روزنبرگ بیان داشت پیام بن سلمان این بود که قتل خاشقچی فاجعه بار و غیرقابل پذیرش بوده و در پیام دیگری گفته است «نمی توانم اجازه دهم این موضوع جلوی اصلاحاتی را که می خواهیم در عربستان انجام دهیم و حفاظت از سعودی برابر دشمنانمان ایران، اخوان المسلمین، القاعده و داعش را بگیرد.»

نماینده مسیحیان صهیونیست آمریکا که تابعیت اسرائیلی و آمریکایی دارد و در فلسطین اشغالی زندگی می کند، گفت که بن سلمان به مدت نیم ساعت درباره «مناقشه اسرائیل و فلسطینیان» و همچنین گرم شدن روابط عربستان و رژیم صهیونیستی صحبت کرده اما خواسته است که اظهاراتش در این باره رسانه ای نشود.
به نوشته آکسیوس، هیات مسیحیان صهیونیست دیدار خود را پیش از جنجالی شدن اخبار خاشقچی برنامه ریزی کرده بودند و در مشاوره با کاخ سفید تصمیم گرفتند که این دیدار را به انجام برسانند.
محمد بن سلمان در کاخ خود در ریاض به مدت دو ساعت با این هیات دیدار داشت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 823422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    1 0
    این رو هم مینوشتی که رئیس هیئت از این سفر خودداری کرده و از امارات به آمریکا برگشته و در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت زمان سفر را پس از قتل خاشقچی مناسب نمیدیده
  • من IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    0 1
    عجیب نیست. سرور بن سلمان که همان پمپئو است در مقابل سئوال خبرنگار که از قتل خاشقچی و نقش عربستان پرسید بدون هیچ مدرکی گفت ایران و سردار سلیمانی حامی تروریست هستند. تمام تمرکزشان را روی پروپاگاندای رسانه ای برای ضربه به ایران و سردار سلیمانی حفظ کرده اند.