۵۵ تبعه خارجی غیرمجاز در لرستان شناسایی شد

مدیرکل رفاه ، کار و امور اجتماعی استان لرستان در جلسه اشتغال گفت: با پیگیری جدی همکاران تعداد ۵۵ تبعه غیر مجاز خارجی در سطح استان شناسایی شدند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی آشتاب با اشاره به پیگیری جدی همکاران این اداره کل در شناسایی اشتغال اتباع خارجی به ویژه اشتغال های غیرمجاز در این استان اظهار داشت : متاسفانه برخی کارفرمایان بدون توجه به این امر،‌ مبادرت به بکارگیری اتباع مذکور می‌کنند که در صورت شناسایی این افراد، ‌کارفرمایان در نوبت اول به میزان ۵ برابر حداقل مزد روزانه و در صورت تکرار دو برابر این رقم جریمه خواهند شد.

وی بیان کرد: طی هفت ماهه امسال ۵۵ نفر از اتباع خارجی در استان شناسایی و ۴۳ نفر نیروی کار ایرانی جایگزین شده است.

انجام ۵۹۷ بازرسی از واحدهای استان

آشتاب با بیان اینکه تاکنون ۵۹۷ بازرسی از واحدهای استان در این راستا به عمل آمده است، افزود: همچنین ۷۴ گشت مشترک با نیروی انتظامی در خصوص شناسایی اتباع بیگانه غیر مجاز برگزار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: با تلاش بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان و با تقویت بازرسی‌ها طی روز گذشته با سرپرستی علی اسکندری رئیس اداره اشتغال اتباع  خارجی این اداره کل نیز ، ۱۴ نفر از اتباع بیگانه غیر مجاز در شهرستان بروجرد شناسایی و تحویل مقمات قضایی شدند.

وی ادامه داد: دستگاه ‎ های اجرایی باید اقدامات موثرتری در راستای ساماندهی اتباع بیگانه انجام دهند

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 823737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =