موسسه رویان، بزرگ‌ترین بانک اچ‌ال‌آ خاورمیانه/ ذخیره‌سازی ۱۰۲ هزار نمونه خون بندناف در ایران

مدیر توسعه محصولات و خدمات رویان در ارومیه گفت: میزان ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف در مرکز رویان متعلق به جهاد دانشگاهی ایران از مرز ۱۰۲هزار نمونه گذشته ضمن اینکه موسسه رویان هم‌اکنون بزرگترین بانک HLA خاورمیانه را در اختیار دارد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، اشکان مزدگیر موسسه رویان با آغاز فعالیت‌هایش از سال ۸۴، تاکنون از طریق ۳۱ دفتر نمایندگی استانی بالغ بر ۱۰۲هزار نمونه سلول‌های بنیادی خون بند ناف را ذخیره‌سازی کرده است که این آمار در سال‌های اخیر رشد چشم‌گیری کرده است و استان آذربایجان‌غربی با بیش از ۳هزار نمونه یکی از استان‌های پیشرو به شمار می رود.

وی اظهار کرد: این موسسه توانایی ذخیره‌سازی ۲۰۰ هزار نمونه سلول‌های بنیادی خون بند ناف را فقط در تهران دارد و در سالیان گذشته مراجعینی از کشورهای کانادا، انگلیس، عراق، ترکیه و آذربایجان برای ذخیره سازی این سلول‌ها داشته است.

وی ادامه داد: امروزه موسسه رویان خدمات دیگری نیز ارائه می دهد که در این خصوص درمان ناباروری به مراجعینی از ۴۲ کشور جهان، راه‌اندازی نمایندگی‌های شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان در عراق و عمان، آغاز خدمات آزمایشگاهی تخصصی HLA که همینک بزرگترین بانک HLA خاورمیانه به شمار می رود از آن جمله است.

موسسه رویان

مزدگیر گفت: نمونه‌های سلول‌های بنیادی خون بند ناف در دمای منفی ۱۹۶ درجه سانتیگراد در تهران نگهداری و هیچ محدودیتی از نظر نگهداری سالانه ندارند ضمن اینکه استفاده از نتایج آنها تا ۲۶ سال آینده قطعی است و این سلول‌ها در درمان ۸۰ نوع بیماری به ویژه بیمارهای بدخیم سرطانی کاربرد دارد.

مدیر توسعه محصولات و خدمات شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان کشور افزود: ذخیره سازی پرده آمونیاتیکی یکی دیگر از خدمات جدید موسسه رویان است که امکان کمک برای بهبود و درمان بیماری‌های صعب العلاج را فراهم می آورد بطوریکه شانس درمان با این روش نسبت به روش مغز و استخوان بالاتر است.

مدیر توسعه محصولات و خدمات شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان کشور افزود: همکاری با مراکز خیریه برای تحت پوشش قرار دادن بیماران نیازمند در قالب تفاهم نامه‌های مختلف در حال انجام است و این موسسه آمادگی همکاری با تمام این موسسات را در قالب تفاهم نامه دارد.

وی اظهار داشت: دفتر نمایندگی شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان در آذربایجان غربی جزو نمایندگی‌های تراز اول کشوی بوده و در سال‌های ۹۴ و ۹۶ نمایندگی برتر را کسب کرده و امسال نیز بیشترین رشد متقاضی را داشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 823818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =