بازداشت سارقان زورگیر دلارهای ۳ میلیارد تومانی

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارقان زورگیر دلارهای ۳ میلیارد تومانی بازار تهران خبر داد.

سرهنگ بهزاد اختیاری رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: جوانی ۳۰ ساله در تاریخ دوم آبان ماه با مراجعه به کلانتری ۱۲۸ تهران نو اعلام کرد که توسط یکی از دوستانش به نام مسعود مورد زورگیری قرار گرفته و زمانی که به محل سکونت این شخص مراجعه کرده متوجه شد که او از محل سکونتش متواری شده است.

وی افزود: پرونده‌ای مقدماتی با موضوع سرقت به عنف و زورگیری تشکیل و برای بررسی بیشتر در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت‌.

سرهنگ اختیاری گفت: مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که مدتی پیش قطعه زمینی در منطقه فشم را به مبلغ ۳ میلیارد تومان فروختم و پول آن را به پیشنهاد دوستم مسعود برای خرید و فروش دلار سرمایه‌گذاری کردم، اما بعد از مدتی باز به پیشنهاد مسعود تصمیم گرفتم که دلارهای خود را به مبلغ بیش از ۱۳۵ هزار دلار به فروش برسانم.

مالباخته در ادامه گفت: در تاریخ ۹۷/۰۷/۲ به همراه مسعود برای فروش دلارها به بازار تهران رفتیم که ناگهان مسعود در کوچه‌ای خلوت با تهدید چاقو کوله پشتی حاوی بیش از ۱۳۵ دلاری من را ربود و متواری شد. برای پس گرفتن دلارها به منزل مسعود در منطقه تهران نو  رفتم و متوجه شدم که او متواری شده است و برای همین به پلیس مراجعه کردم.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت گفت: با انجام تحقیقات از خانواده مسعود مشخص شد که او مدتی است با زن جوانی به نام سارا دوست شده است و کارآگاهان توانستند محل سکونت این زن  را در منطقه سهروردی شناسایی کنند و تحقیقات لازم را از او به عمل آورند.

وی افزود:سارا در تحقیقات اولیه منکر آن شد که از محل اختفاء مسعود اطلاع دارد، اما پس از کشف بیش از ۱۰ هزار دلار مسروقه از خانه‌اش اعتراف کرد که مسعود پس از انجام سرقت، این مبلغ ( ۱۰ هزار دلار ) را به او داده و در حال حاضر در محدوده پل گیشا در خانه‌ای استیجاری مخفی شده است.

سرهنگ اختیاری تصریح کرد: کارآگاهان پس از شناسایی مخفیگاه مسعود سرانجام توانستند او را در تاریخ ۹۷/۰۵/۸ دستگیر کنند و همچنین در بازرسی‌های انجام شده، حدود ۷ هزار دلار  پول مسروقه از مخفیگاه متهم کشف شد.

وی در ادامه گفت:متهم درباره وضعیت باقی پول‌های مسروقه به پلیس گفت که خود او نیز توسط دو جوان حدودا ۲۰ ساله مورد زورگیری قرار گرفته است.

متهم در خصوص سرقت دوباره دلارهای مسروقه از وی گفت: پس از سرقت به کرج رفتم و در منزل مجردی دو تن از بستگان خود ( دو برادر ) به نام‌های سعید و آرمان مخفی شدم. این دو برادر از مسروقه بودن دلارها اطلاع داشتند و پس از گذشت بیش از ۱۰ روز، به قصد فروش دلارها از خانه آن دو برادر خارج شدم.

وی در ادامه گفت: هنوز چند متری از خانه دور نشده بودم که ناگهان یک موتورسیکلت با دو سرنشین جلوی من را گرفت و سرنشینان آن با تهدید چاقو و قمه کوله پشتی حاوی ۱۲۰ هزار دلاری من را سرقت کردند و به سرعت از محل دور شدند. این دو موتورسوار را قبلا در یک ملاقات کوتاه به همراه سعید و آرمان دیده بودم، به همین علت اطمینان دارم که سرقت دلارها با هماهنگی سعید و آرمان انجام شده است.

سرهنگ اختیاری در ادامه گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی با اخذ مجوز قضایی به شهرستان کرج  رفته و نسبت به دستگیری سعید و آرمان اقدام کردند. سعید و آرمان در تحقیقات اولیه منکر سرقت دلار شدند، اما در ادامه با ارائه مدارک از سوی پلیس به سرقت دلارها اعتراف و اعلام کردند که با دو نفر از دوستان خود به نام‌های بیژن و بهمن موضوع دلارهای مسروقه را مطرح کرده و در روز سرقت، بیژن و بهمن با اطلاع کامل از زمان خروج مسعود از خانه و اطمینان از همراه داشتن دلارها، به زورگیری از او اقدام کردند.

وی افزود: کارآگاهان با شناسایی و مراقبت از محل تردد بیژن و بهمن در محدوده گیشا توانستند در ساعت ۱۱:۳۰ روز یکشنبه  ۹۷/۰۸/۲۰  دو سارق مذکور را دستگیر کنند، در زمان دستگیری متهمان سوار بر خودرو ۲۰۶ سفید رنگ و در حال تردد بودند که با اطلاع یافتن از حضور پلیس و در حالی که مسیر حرکت آن‌ها مسدود شده بود، با ایجاد تصادف و حمله ور شدن به ماموران  قصد فرار داشتند که در ادامه ماموران پلیس هر ۴ چرخ خودرو آن‌ها را مورد هدف گلوله قرار دادند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با این حال متهمان به فرار خود ادامه دادند و در مسیر با چندین خودرو پارک شده در کنار خیابان تصادف کردند، اما در نهایت دستگیر و به آگاهی منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه اختیاری در پایان گفت: در تحقیقات اولیه متهمان به زورگیری با طرح و نقشه قبلی اعتراف و اعلام کردند که دلارهای مسروقه را بلافاصله پس از سرقت به یکی از شهرستان‌ها در غرب کشور منتقل و در آنجا مخفی کردند که تحقیقات در خصوص سرنوشت دلارهای مسروقه کماکان در دستور کار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 824413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =