سیدعباس صالحی: با پشتوانه فرهنگ می‌توان با ملت‌ها گفت‌وگو کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری بامحتواتر، شاداب‌تر و موثرتر بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیین آغاز بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل خانه کتاب در مدرسه طالبیان مقدم کاشان برگزار شد.

حسینی‌پور با حضور در مدرسه طالبیان مقدم متن پیام سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت افتتاح بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد.

در متن این پیام آمده است:

«به نام آفریدگار قلم

معجزه آخرین پیامبر؛ رسول اعظم(ص)، کتابی است جاودانه و همیشگی که برای تمامی بشریت نازل گشته و نخست کلام آن، امر به خواندن است و اینک مفتخریم که در ایام ولادت پیامبر مهربانی، آیین «بیست‌ وششمین دوره هفته کتاب» را آغاز کنیم. 

تقارن این دو مناسبت را گرامی‌ می‌داریم و برای ارج نهادن به منزلت کتاب و کتابخوانی و بالندگی علم، فرهنگ و تمدن پرافتخارمان برگی دیگر از کارنامه درخشان هفته کتاب را ورق بزنیم. 

هفته کتاب سنتی پسندیده است که با نوآوری اهالی فرهنگ و از همه مهم‌تر کتابدوستی ایرانیان، قوام گرفته و ربع‌قرن از حیات پربرکت آن می‌گذرد. این دوره از هفته کتاب نیز همزمان با مناسبتی تکرارناشدنی است. جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، که گذر ۴۰ سال از یک واقعه و دوامش خود نشانی است از بلوغ و تکامل آن و کتاب، حافظه و گنجینه مکتوب تاریخ، تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی است. 

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن است که آئین هفته کتاب را بامحتواتر، شاداب‌تر و موثرتر از گذشته برپا نماید. حضور بیش از ۶۰ سازمان، نهاد و صنف و انجمن فعال در حوزه کتاب و قلم در عرصه کتاب، با برنامه‌های متنوع، نشان از پویایی این رخداد دارد. 

از سوی دیگر بیست ‌و ششمین دوره هفته کتاب را در هنگامه‌ای ورق می‌زنیم که سیاست‌های غیرانسانی آمریکا و تحریم‌های ناجوانمردانه، سختی‌هایی را برایمان فراهم کرده است، اما ایرانیان آنچه را که بیش از همه در رنج‌ها ارج نهاده‌اند، دانایی و مطالعه بوده است چرا که انس و همنشینی با کتاب مرهم جان است. با پشتوانه فرهنگ و اندیشه و با دیپلماسی فرهنگی از مسیر کتاب می‌توان با ملت‌ها گفت‌وگو کرد

۲۴۱۲۴۳​

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 824879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =