غار کوگان خرم‌آباد، شگفتی انسان در طبیعت

غار کوگان در ۴۵ کیلومتری جنوب خرم آباد و در شرق شهرستان پلدختر قرار دارد. این غار به وسیله‌ی انسان و در دوره‌ی اشکانیان ایجاد شده است. غار در دو طبقه ساخته شده که ارتفاع طبقه‌ی دوم نسبت به طبقه‌ی اول ۳٫۴ متر است.

غار کوگان خرم آباد، شگفتی انسان در طبیعت

این غار منحصر به فرد، یکی از معدود غارهای مصنوعی است که به دست انسان در دل کوهستان‌ به‌وجود آمده است. غار کوگان در ۵۲ کیلومتری جنوب شرقی خرم آباد در روستای خوش آب و هوایی به نام کوگان قرارگرفته است که جزو غارهای چند طبقه است و دسترسی بسیار سختی دارد و رسیدن به آن، بدون تجهیزات و امکانات و وسایل کوه نوردی و غار نوردی دشوار است.

غار کوگان خرم آباد، شگفتی انسان در طبیعت

این غار دژ مانند که تمام آن با حجاری‌های طاقت فرسا به وجود آمده به استناد سکه‌هایی که در اطراف آن به دست آمده است، به دوره‌ی اشکانیان تعلق دارد و طی قرون متمادی به عنوان یک محل سکونت دائمی مورد استفاده قرار گرفته است. ورودی غار بصورت چهار گوش در اندازه ۲.۵۰ در ۲.۲۰ متر است و رو به شمال باز می‌شود. غار شامل دو طبقه است: طبقه‌ی اول از چهار اتاق و فضاهای مرتبط به هم تشکیل شده است. طبقه‌ی دوم غار حدوداً ۳.۴ متر بالاتر از کف قسمت اول غار ساخته شده است.  

غار کوگان خرم آباد، شگفتی انسان در طبیعت

غار کوگان خرم آباد، شگفتی انسان در طبیعت

غار کوگان خرم آباد، شگفتی انسان در طبیعت

آیا تا به حال از این غار دیدن کرده‌اید؟ چقدر در مورد غارهای دست‌کند ایران اطلاع دارید؟ به راستی چنین غارهایی نشان از قدرت بسیار زیاد ذهن و بازوی بشری دارد. اگر غارهای دیگری را می‌شناسید در بخش نظرات، آن‌ها را به ما معرفی کنید. بی‌صبرانه منتظر خواندن نظرات شما خوبان هستیم.

منبع : لست سکند

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 824949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسمین IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    10 4
    با تشکر از مطلب مفیدتون. جای تاسفه که چنین آثار گرانبهایی شده محل یادگاری نوشتن یه عده نادان.
  • علی IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    5 0
    من به این غار رفتم . تا از نزدیک نبینی عظمتش رو درک نمی کنی . اینکه نوشتید روستای خوش آب و هوا واقعا درسته . آدم توی اینجور جایی میتونه بهشت رو در ذهنش تجسم کنه . دستتون درد نکنه جالب بود