ابوترابی‌فرد:دفاع مقدس، آزمونی بزرگ برای پیشبرد اسلام بود

ایرنا نوشت: امام جمعه موقت تهران گفت: دفاع مقدس، آزمونی بزرگ برای پیشبرد اهداف اسلام بود که ملت ایران به خوبی از عهده آن برآمد.

سید محمدحسن ابوترابی فرد روز پنجشنبه در اجلاسیه نهایی کنگره سه هزار شهید استان قزوین افزود: دفاع مقدس اقدام بزرگی برگرفته از آموزه‌ های رحمانی بود و توانست زمینه حضور اندیشه اسلامی را در مدیریت دینی فراهم و تثبیت کند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس زمینه حضور اندیشه دینی در مدیریت کشور را ایجاد و تثبیت کرد، گفت: تمام نظریه های استکباری با دفاع مقدس فرو ریخت و کارآیی دلارهای نفتی آمریکا خنثی شد. نظام اسلامی از یک دانایی مبتنی بر آموزه های دینی و قرآنی برخوردار است که با بهره گیری از فقیهی عادل، مدبر و متفکر توانست اقتدار خود را برای پیروزی بر نظام سلطه تثبیت کند.

ابوترابی فرد با اشاره به ۲ حرکت متفاوت و متضاد درآغاز انقلاب اسلامی افزود: حرکت اول با مدیریت نظام سلطه و مزدوران آنها در منطقه مثل صدام شکل گرفت که آغاز جنگ گسترده در هزار و ۲۰۰ کیلومتری ایران اسلامی بود و به پندار بسیاری از صاحب نظران به فروپاشی انقلاب اسلامی منجر می شود.

وی گفت: حرکت دوم با مدیریت و فرماندهی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و حضور ملت ایران، پیشتازی ایثارگران، ارتش، سپاه انقلاب و بسیج افتخارآفرین شکل گرفت که کاملا تبیین کننده کارنامه و شناسنامه جمهوری اسلامی است.امام جمعه موقت تهران با اشاره به دلایل پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: اتکا به مکتب اسلام و عقبه دینی در دفاع مقدس، باور به رهبری ولایت فقیه و جنگ با تمام وجود موجب شد حماسه های بزرگی خلق شده و صحنه های زیبایی از ایثار و شهادت آفریده شود. امروزه دنیا با همه وجود به توانمندی و ظرفیت ایران اسلامی اعتقاد پیدا کرده است زیرا تجربه جنگ تحمیلی و رشادت ها و دلاوری های شهدا، ایثارگران و آزادگان پیش روی آنها قرار دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اندیشه انقلاب اسلامی توانست جبهه مقاومت اسلامی را خلق کند گفت: امروز در لبنان، عراق، سوریه و یمن اندیشه انقلاب اسلامی مردم را به مسیر مقاومت رهنمون شده و مانع پیروزی استکبار و ایادی آنها در منطقه شده است. امروز دشمن در برابر رشادت ها و ایستادگی های فرزندان غزه وادار به تسلیم شده است و کارشناسان نظامی هشدار داده اند که اگر جنگ افروزی آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه یاید به نابودی آنها ختم می شود.

این مسئول با اشاره به شایسته سالاری مبتنی بر اندیشه دینی برای عبور از مشکلات، افزود: امروز برای برون رفت از مشکلات اجتماعی باید راهکار دفاع مقدس را پیشه کنیم و شایسته سالاری مبتنی بر اندیشه دینی و مدیریت جهادی راه نجات کشور است. باید مدیریت کشور با اعتقاد راسخ به ارزش ها، تکیه به جوانان عالم، دلسوز و متعهد برای حل مشکلات اقدام کند و از مانع تراشی ها و تهدیدهای دشمنان هراسی به خود راه ندهد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسئولیت پذیری ها باید برای خدمت بیشتر به مردم باشد، افزود: باید همه مسئولان و مدیران برای شناختن بهترین و صالح ترین افراد برای گره گشایی از مردم اقدام کرده و رفع فقر از جامعه اسلامی را در صدر برنامه های خود قرار دهند.

وی با اشاره به دستاوردهای کنگره ملی شهدای استان قزوین، اضافه کرد: فهم و درک منطق شهدا با الهام از اندیشه الهی یکی از دستاوردهای این کنگره است که امیدواریم با وحدت کلمه، تکیه به راه شهدا و سپردن مسئولیت ها به افراد مومن شاهد عملیاتی شدن آن و عبور از مشکلات باشیم.
۲۱۴۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 825195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =