آیت‌الله مکارم‌شیرازی: آسیب‌های فضای مجازی در جامعه کنونی غوغا می‌کند/ امروز به نام علم مردم را به‌سوی جهل و بی‌بندوباری می‌برند

تسنیم نوشت: مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه امروز به نام علم و دانش مردم را به‌سوی جهل، بی‌بندوباری و آلودگی می‌برند،گفت: آسیب‌های فضای مجازی در جامعه کنونی غوغا می‌کند.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار مسئولان و متصدیان بنیاد فرهنگی امام محمدباقر(ع) اصفهان، با اشاره به اهمیت مقوله علم و دانش در دین مبین اسلام، اظهار داشت: یکی از امتیازات دین مبین اسلام و به تعبیر بنده معجزات حضرت رسول(ص) این بود که در محیط جاهلیت ظاهر شد و بیشترین طرفدار علم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم شیرازی، وی با اشاره به روایتی از حضرت امام صادق(ع) در خصوص اهمیت علم،افزود حضرت در این روایت می‌فرمایند زمانی که قیامت برپا می‌شود در یک‌طرف کفه سنجش تمام خون‌های شهیدان و در کفه دیگر مرکب مداد و قلم علما قرار داده می‌شود و مرکب قلم دانشمندان و علما برتری پیدا می‌کند.

اهم سخنان آیت‌الله مکارم شیرازی بدین شرح است:

*اسلام به مقوله شهید و شهادت اهمیت فوق‌العاده‌ای می‌دهد و شهدا نزد خدای متعال از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، بااین‌وجود اهمیت قلم و مداد علما بر خون شهیدان برتری دارد.

*اگر قلم علما و دانشمندان نباشد، خون شهیدان هم پایمال می‌شود؛ اگر خطبه‌ها، نوشته‌ها و کتب علما نبود، خون شهدای کربلا هم به فراموشی سپرده می‌شد؛ ما خرسندیم مذهبی داریم که این‌چنین به علم و دانش اهمیت می‌دهد و برای آن این‌همه ارزش قائل است.

*امروز در شرایط بسیار حساسی قرار داریم، علم و دانشی که وسیله و ابزار نجات مردم است، گاهی سبب بدبختی جوامع و ملت‌ها را فراهم می‌کند؛ امروز به نام علم و دانش مردم را به‌سوی جهل، بی‌بندوباری و آلودگی می‌برند.

*امروز جوانان ما در معرض آسیب‌ها و خطرهای بسیاری هستند، یکی از این آسیب‌ها که نیاز به مراقبت فراوان دارد، فضاهای مجازی است که غوغا می‌کند، وظیفه همه ما این است که در چنین شرایطی بتوانیم جوانان را حفظ کنیم.

* اصفهان شهری علمی و مذهبی است و باید همچنان با همین ویژگی‌ها باقی بماند؛ این شهر افتخارات علمی و مذهبی بی‌شمار دارد و باید این میراث را حفظ کند.

* شما به کار خودتان به‌عنوان جهاد و عبادت نگاه کنید و بدانید هر قدمی که در این مسیر برمی‌دارید ذخیره یوم المعادتان خواهد بود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 825258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =