لزوم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان؛ اصفهان ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان دارد

در اصفهان حدود ۴۰۰ شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند که محصولات دارای فناوری پیشرفته این شرکت‌ها در بازار داخل و خارج از کشور عرضه می‌شود. برخی از این شرکت‌ها زیر پوشش بنیاد مستضعفان هستند که حمایت برای راه‌اندازی و فعالیت آنها را برعهده دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در اهمیت اقتصاد دانش بنیان و ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری، در نظام آموزش عالی کشور و دیگر شئون مرتبط، آنطور که شاید و باید اقدام موثر و عملی صورت نگرفته است. البته دکتر ستاری‌فر، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، به معنای واقعی کلمه، کمر همت بسته و بطور جدی وارد این حوزه شده است.

سیدمحمد جواد ابطحی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان که معمولا توسط افراد تحصیلکرده دانشگاهی تاسیس شده اند، با تسهیلاتی که از صندوق نوآوری و شکوفایی می گیرند، توانسته اند قدم های مثبتی بردارند.

این نماینده مجلس گفت: در اصفهان ما فقط حدود ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم که در حال فعالیت هستند و محصولات هایتِک تولید و تکنولوژی را وارد عرصه صنعت و بازار کشور می کنند اما در این میان، مجموعه هایی هم هستند که حاضر نیستند از تکنولوژی ایرانی و محصولاتی که این شرکت ها ارائه می دهند، استفاده کنند و این مشکلی است که در سیاست های ما حاکم هست.

ابطحی اضافه کرد: من معتقدم چنانچه ارتباط میان صندوق نوآوری و شکوفایی با معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور تقویت شود و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت جدی وارد شود و به خودی ها اعتماد کنند و کار را به آنها کسانی که زحمت می کشند، واگذار کنند، می توان در این راه پیشرفت کرد. حتی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که مقام معظم رهبری، افق ۵۰ سال آینده را مشخص کرده اند، و نشان از آن دارد که ایشان هم به جوانان اعتماد دارند اما جوانانِ دانشمند با دست خالی نمی توانند کاری کنند..

همت بنیاد مستضعفان ستودنی است
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره همت بنیاد مستضعفان جهت ورود و حضور در عرصه شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: حضور بنیاد مستضعفان برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان و ایجاد موسسه دانشمند ازسوی این بنیاد، قدم مهمی است که برداشته شده و این، قدرت ریسک‌پذیری مدیران این مجموعه را نشان می دهد و حاکی از آن است که آنان ترسی از سرمایه‌گذاری نداشتند. اما بیشتر به عزم و اراده ای برمی گردد که داشتند و موفق هم بود و حتی باعث ایجاد انگیزه هم شده است. معتقدم اگر هم نخواهیم بگوییم موفق بوده اما به هر روی، توانسته رضایت نسبی را به همراه داشته باشد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در پایان خاطرنشان ساخت: چنانچه فعالیت های مشابه شود، و جوانان شاغل در این شرکت ها، به لحاظ حقوق و مزایا نیز احساس رضایت کنند، بی شک علم به عمل رسیده و دانش به ثروت منجر می شود. البته با رویکردی که دولت و مجلس در این راستا دارند، باید به این سو برویم و جوانان را به صحنه آوریم. اتفاقا قانون منع بکارگیری بازنشستگان نیز می تواند به حضور بیشتر جوانان یاری برساند.

۴۶۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 825277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =