انتقاد کوچکی‌نژاد از استانی نشدن بودجه آموزش و پرورش

خانه ملت نوشت: نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعتقاد به اینکه اگر آموزش و پرورش به سمت درآمدزایی برود دچار انحراف خواهد شد، گفت: استانی کردن بودجه آموزش وپرورش سبب هدایت و شناسایی منابع آن می‌شود.

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش رتبه سیزدهم را در تخصیص بودجه ازسوی دولت در سال جاری داشته است، گفت: در حالی سال جاری 10 و دو دهم درصد از  کل بودجه دولت به آموزش و پرورش اختصاص داده شد که سال گذشته این میزان حدود 9 درصد بود، درواقع وابستگی بودجه‌ای این وزارتخانه امری ضروری و غیرقابل کتمان است چراکه در هیچ جای دنیا آموزش و پرورش را به حال خود رها نمی‌کنند تا خود به درآمد و بودجه برسد.

اگر آموزش و پرورش به سمت درآمدزایی برود دچار انحراف خواهد شد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یقین دارم اگر آموزش و پرورش به سمت درآمدزایی برود دچار انحراف می‌شود این در حالی  است که کشورهای پیشرفته نیز به دستگاه آموزش و پرورش خود نگاه درآمدزایی ندارند و عموما توسط دولت، شهرداری و خیرین اداره می‌شوند بنابراین وادار کردن مسئولان این وزارتخانه به کسب درآمد عاقلانه نیست.

وی با بیان اینکه مخالف واگذاری و تجاری‌سازی املاک بلااستفاده آموزش و پرورش نیست بلکه درآمدزایی نباید به هدف اصلی این وزارتخانه تبدیل شود، اضافه کرد: در شرایط سخت فرهنگی کنونی تمرکز مدیران آموزش و پرورش باید بر آموزش و تربیت دانش‌آموزان باشد.

مشخص شدن میزان منابع به اصطلاح پرتی آموزش و پرورش با ملی- استانی شدن بودجه آن

کوچکی‌نژاد با یادآوری اینکه بودجه آموزش و پرورش برای سال جاری حدود 40هزار میلیارد تومان بود، اظهار کرد: اگر بودجه این وزارتخانه ملی-استانی  شود میزان منابع و بودجه‌های به اصطلاح پِرتی یا از دست در رفته مشخص خواهد شد.

استانی کردن بودجه آموزش وپرورش سبب هدایت و شناسایی منابع آن می‌شود

این نماینده مجلس در تعریف بودجه ملی –استانی، گفت: باید همچون دانشگاه‌ها بودجه هر استان مشخص شود تا در ادامه آموزش و پرورش بداند در کدام بخش‌ها و استان‌ها اضافه یا کمبود هزینه، منابع و بودجه دارد و این منابع را در مسیر صحیح خود هدایت کنند بنابراین این کار بسیار عاقلانه‌تر از وادار کردن وزارتخانه فوق به فعالیت تجاری است.

کمک مجلس برای تسهیل در رتبه‌بندی معلمان و معیشت فرهنگیان تسهیل

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از اینکه نمایندگان مجلس با استانی شدن بودجه آموزش و پرورش برای سال جاری موافقت نکرده‌اند، ادامه داد: مجلس کمک خواهد کرد که بودجه آموزش و پرورش در سال آتی نیز افزایش یابد تا رتبه‌بندی معلمان به معنای واقعی اجرا و معیشت فرهنگیان تسهیل شود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =