تصاویر | انفجار خونین در کابل ۴۰ کشته برجای گذاشت/ واکنش ایران

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که در حمله انتحاری به مراسم گرامیداشت روز میلاد پیامبر(ص) در کابل ۴۰ نفر کشته و ۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

انفجاری ساعاتی پیش در هتل «اورانوس» درجاده فرودگاه کابل با حمله مهاجم رخ داد و زخمی ها به بیمارستان انتقال داده شده اند.

گفته می شود که احتمال افزایش تلفات وجود دارد و زخمی ها به بیمارستان های مختلف انتقال داده شده اند.

تاکنون شخص و یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

بنابر اعلام منابع میدانی، انفجار در محل برپایی مراسم عید میلاد حضرت محمد (ص) صورت گرفته و ده ها نفر دیگر نیز به شدت زخمی شده اند.

لازم به ذکر است که خبرگزاری رویترز آمار کشته های این انفجار را بیش از ۵۰ تن اعلام کرده است.

در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه این حادثه تروریستی را محکوم و ضمن تسلیت به دولت و ملت افغانستان با خانواده قربانیان این جنایت شوم و نابخشودنی ابراز همدردی کرد. 
 
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه این عملیات هولناک و نکبت بار تروریستی در ایام میلاد پیامبر رحمت و شفقت انجام و باعث شهادت چندین تن از علمای اهل سنت شد، افزود: دست های پنهان این عملیات تروریستی ناجوانمردانه هدفی جز دامن زدن به فتنه قومی، فرقه ای و مذهبی نداشته اند.
 
قاسمی ابراز امیدواری کرد ملت افغانستان با حفظ وحدت و پشتیبانی از دولت مرکزی و با به کارگیری تجارب گذشته خود در راه مبارزه با تروریسم، این روزها را که شاهد افزایش اقدامات تروریستی و خشونت ددمنشانه جنایت بار و با اهداف شوم است با صلابت و درایت پشت سر گذارد و در مسیر ایجاد و تثبیت صلح و امنیت پایدار در کشور خود گام های محکمی بردارد و قطعا در این راه از حمایت های همه جانبه دولت و ملت ایران چون همیشه برخوردار خواهند بود.

۴۹۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =