بهره‌برداری از برق‌رسانی به ۲۶ روستای لرستان در دهه فجر

با اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد ریال ۲۶ روستای صعب العبور و کوهستانی که داشتن راه مناسب جهت تأمین برق آنها مهمترین دغدغه مردم و مسئولین بود با همت و تلاش های ستودنی نیروهای پرتوان برق استان برق رسانی و در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر، این ایام مبارک را بهترین فرصت برای انعکاس دستاوردها و اقدامات دولت یاد کرد و اظهار داشت: استان لرستان به دلیل دارا بودن مناطق کوهستانی صعب العبور و داشتن شرایط سخت جغرافیایی مشکلات فراوانی در خدمات رسانی دارد.

مدیرعامل برق لرستان گفت: با توجه به بودجه اختصاصی از طرف شرکت توانیر برای برق رسانی روستاها، امسال موفق شدیم ۲۶ روستای بسیار صعب العبور که حتی راه شکافی نشده بودند در برنامه کاری قرار داده و با عنایت باریتعالی در همین دهه انقلاب افتتاح خواهند شد.

صرف ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار برق رسانی روستایی

مهندس خودنیا با بیان اینکه برق رسانی به روستاهای فوق ۱۴۵ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است ابراز داشت: با پیگیری های فراوان از طریق شرکت توانیر این مهم صورت گرفت و با تلاش  نیروهای زحمت کش برق لرستان  تأمین برق روستاها در بازه زمانی مشخص انجام گرفت.

وی همچنین تعداد خانوارهای که از این پروژه ها از نعمت برق برخوردار شدند را ۵۳۹ خانوار برشمرد و اظهار داشت: در این مناطق که گذران زندگی با مشقت فراوان میسر بود، امید به زندگی افزایش یافته است.

مهندس خودنیا همچنین گفت ۶۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف برای برق رسانی به این روستاها احداث گردیده است.

مدیرعامل برق لرستان تعداد ترانسفورماتور منصوبه در این روستاها را ۲۰ دستگاه عنوان کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد روستاهای برقدار شده در شهرستان های خرم آباد، نورآباد و پلدختر واقع گردیده است.

احداث دو فیلدر جدید بدلیل کوهستانی بودن مناطق

مهندس خودنیا در پایان گفت: احداث دو فیدر جدید که به دلیل کوهستانی بودن مناطق بجای پایه های بتونی از تاورهای فلزی استفاده گردیده نیز در دستور کار سال جاری بود و خوشبختانه این فیدرها نیز به بهره برداری رسید و بخش اعظمی از شهرستان معمولان و بخش بزرگ شاهیوند تحت پوشش شبکه ای این فیدرها از انرژی پایداری برخوردار گردیدند

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =