رییس کمیسیون عمران مجلس: هفتاد درصد خرید و فروش های مسکن برای سوداگری است

باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس کمیسیون عمران گفت:هفتاد درصد خانه هایی که خرید و فروش می‌شوند برای اسکان مورد بهره وری قرار نمی گیرند بلکه در جهت سوداگری و معامله استفاده می‌شوند.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش سوداگری در آشفتگی بازار مسکن اظهار کرد:  هفتاد درصد خانه هایی که خرید و فروش می‌شوند، برای اسکان مورد بهره وری قرار نمی گیرند، بلکه برای سوداگری و معامله استفاده می‌شوند.

وی افزود: بسیاری از افراد، سوداگری در امر مسکن را راهی برای کسب درآمد می‌بینند که این امر باعث افزایش چشمگیر نرخ خانه شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: ما در زمینه تولید مسکن چندان مطلوب عمل نکرده ایم به نحوی که دارای کسری ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور هستیم.

رضایی کوچی تصریح کرد: اولویت اصلی ما برگزاری جلساتی با حضور وزیر راه و شهرسازی به منظور سیاست گذاری صحیح در امر مسکن است و هفته آینده جلسه ای چند ساعته با محوریت فوق برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اعمال مالیات عائدی در مسائلی مانند خودرو، سکه و مسکن در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم که باید مالیات عائدی با رویکرد جلوگیری از سوداگری و دلال بازی بر روی محصولات فوق اعمال شود، چرا که میزان قابل توجهی منجر به ثبات بازار خواهد شد.

214219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 827087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =