خواننده قطعه «بت‌شکن‌ها»: با شنیدن این اثر یک مسلمان کم‌تر کشته شود، کارم را کرده‌ام

محسن توسلی، خواننده ایرانی قطعه «بت شکن‌ها»، از لزوم تولید آثار هنری با موضوع وحدت شیعیان و اهل تسنن گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قطعه «بت شکن‌ها» محصول مشترک ایران و سوریه است که محسن توسلی، خواننده ایرانی با همکاری حامد سلیمان داود، خواننده سوری اجرای آن را برعهده داشته‌اند.

این قطعه همچنان و پس از گذشت یک سال از انتشار آن به مناسبت هفته وحدت بسیار مورد توجه قرار دارد و بارها از شبکه‌های مختلف تلویزیون در ایران و کشورهای عربی پخش شده است.

محسن توسلی، خواننده ایرانی این اثر درباره چگونگی شکل‌گیری این همکاری و ساخت قطعه «بت‌شکن‌ها»، به خبرآنلاین گفت: «من پیش از این در سال ۹۳ نیز اثری درباره هفته وحدت کار کردم، با این حال سال گذشته چندین سفر به لبنان و سوریه داشتم و پیشنهاد ساخت قطعه موسیقایی با حضور دو خواننده شیعه و سنی را به مناسبت هفته وحدت ارائه کردم که با استقبال روبه‌رو شد و در نهایت زمینه تولید و آماده‌سازی این قطعه نیز انجام شد.»

این خواننده درباره جزییات ترانه و ساخت «بت شکن‌ها» توضیح داد: «پس از آنکه آقای حامد سلیمان داود، خواننده مطرح سوری به عنوان همراه من در این قطعه انتخاب شدند، ما پروسه ساخت اثر را آغاز کردیم و آقای قاسم صرافان ترانه فارسی و مرتضی آل کثیر ترانه عربی این قطعه را سرودند.»

او ادامه داد: «سپس از آقای سلیمان داود دعوت کردیم و به ایران آمدند، ضبط قطعه را به همراه یک کار تصویری انجام دادیم، این اثر سال گذشته همزمان با هفته وحدت در سوریه رونمایی شد و بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت چه در میان شیعیان و چه اهل تسنن. پس از انتشار نیز بازتاب‌های بسیار خوبی داشت چه در میان اهل تسنن ایران و چه در کشورهای عربی.»

توسلی در پاسخ به اینکه چه میزان به فعالیت‌های هنری برای ایجاد وحدت میان شیعیان و اهل تسنن نیاز است، گفت: «خیلی واقع‌بینانه نگاه کنیم، همانطور که بارها و بارها رهبر انقلاب درباره حفظ وحدت صحبت و بر اهمیت آن تاکید کردند به نظرم بسیار نیاز است زیرا که دشمن روی اختلاف شیعه و سنی دست گذاشته است تا تفرقه ایجاد کند. به همین منظور هنرمندان باید این مسیر را ادامه دهند و در آثارشان در حوزه های مختلف به آن توجه کنند.»

این خواننده افزود: «من پیش از شروع کار با خودم گفتم که اگر با شنیدن این قطعه یک مسلمان کمتر کشته شود من کار خودم را کردم. اکثر آثاری که درباره هفته وحدت سروده است تنها در زمینه مدح پیامبر است و به اصل موضوع وحدت توجهی نمی‌شود.»

توسلی درباره ادامه فعالیت‌هایش در این حوزه گفت: «در لبنان کارهایی مشابه این اثر که بین‌المللی باشد را شروع کردیم و به همراه یک گروه لبنانی در ایام اربعین نیز آلبومی را تولید و منتشر کردیم. بنا دارم این فضای همکاری را گسترده کرده زیرا که به نظرم به انجام این امور برای تقویت اسلام نیاز است.»

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 827598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =