ایران به اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب واکنش نشان داد

سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات اخیر دبیرکل اتحادیه عرب واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام قاسمی گفت: جمهوری اسلامی ایران با اکثریت کشورهای منطقه و همسایگان خود از روابط متعادل و معقولی مبتنی بر همکاری، گفتگو، منافع مشترک و احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر با نگاهی به حق همسایگی، مصالح، ثبات و امنیت منطقه برخوردار بوده و این یک سیاست دراز مدت و اصولی بوده و خواهد بود.
 
قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران در مواقع نیاز،ضرورت و درخواست، بیش از همیشه در کنار کشورهای منطقه و در تعاملی سازنده با دولت ها و ملت های آنها بوده است.
 
قاسمی خطاب به احمد ابوالغیط اظهار داشت: بهتر آن می دانیم که شما تحت تاثیر معدود کشورهای منطقه، از هر گونه اظهار نظر تفرقه افکنانه پرهیز نمایید و بخاطر آورید شما دبیر کل اتحادیه عرب و نه مبلّغ سیاست های کشورهایی خاص با رفتار و منش های ناسازگار با سرنوشت و مصالح کشور های عربی و مسلمان این منطقه حساس از جهان هستید.
 
سخنگوی وزارت خارجه در پایان افزود: البته از نظر ما، مخاطب اصلی و واقعی اظهارات آقای ابوالغیط کشورهایی باید باشند که سالانه میلیاردها دلار از ثروت ملت هایشان را برای خرید امنیت از کشورهای فرامنطقه ای صرف می کنند و تنها چیزی که به دست می آورند توهین و نگرانی فزاینده از آینده خود است؛ که البته ما به عنوان یک کشور همسایه و مسلمان از چنین شرایطی عمیقا متاسفیم.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 827766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =