آب‌شرب شهرهای زلزله‌زده به کیفیت استاندارد رسیده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ، با تلاش همکاران آبفا و با انجام تمهیداتی، از شبکه توزیع آب شرب شهرهای زلزله زده حذف کدورت شد و اکنون آب سالم و با کیفیت استاندارد در شبکه توزیع آب این شهرها در حال توزیع است.

به گزارش خبرآنلاین، علیرضا تخت شاهی افزود: بر اثر وقوع زمین لرزه ۶.۴ ریشتری شب گذشته منابع تأمین آب شرب شهرهای سرپل ذهاب، گیلانغرب، ریجاب، کرندغرب، قصرشیرین، خسروی و سومار دچار کدورت شد.

وی با تأکید بر اینکه در شهرهای زلزله زده قطعی آب نداریم، گفت: برخی شکستگی هایی که در شبکه آب این شهرها رخ داده بود نیز به طور کامل مرتفع شده است.

تخت شاهی با اشاره به اینکه استان های معین همدان، کردستان، لرستان و ایلام در منطقه مستقر شده اند، گفت: تانکرهای آب سیار متعددی نیز به تمام شهرها اعزام و مقادیر فراوانی آب معدنی و آب بسته بندی شده برای توزیع به فرمانداری ها تحویل داده شده و مشکل خاصی در تامین آب هیچ یک از شهرهای زلزله زده منطقه وجود ندارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه تأکید کرد: تمام اکیپ ها و نیروهای آبفای شهرهای زلزله زده ظرف دقایقی بعد از وقوع زمین لرزه به بررسی شبکه ها، خطوط و تأسیسات و مخازن پرداختند و اقدام های لازم اولیه را انجام دادند و در کمتر از ۲ ساعت پس از زلزله، همکاران اکیپ های ستادی شرکت آبفای استان نیز اعم از مدیرعامل، معاونان، مدیران و کارشناسان در شهرهای مذکور مستقر شدند و به رصد و کنترل اوضاع در حوزه آب و فاضلاب پرداختند.

تخت شاهی تصریح کرد: همه اکیپ های ستادی و شهرستانی به صورت ۲۴ ساعته در حال آماده باش هستند و آماده رفع حوادث احتمالی ناشی از وقوع پس لرزه ها می باشند.

وی ادامه داد: پس ‌لرزه‌های متعددی که رخ می ‌دهد باعث کدورت مجدد آب می‌شود، اما همکارانم در تلاشند که اقدام های لازم را برای تصفیه آب انجام دهند و بطور مستمر آب را در شرایط و کیفیت استاندارد نگهدارند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: در صورتی ‌که پس ‌لرزه‌ها کاهش یابد تمامی منابع تأمین آب شهرهای زلزله زده ظرف ۴۸ ساعت آینده فاقد کدورت و به وضعیت مطلوبی خواهد رسید.

ساعت ۲۰ و هفت دقیقه یکشنبه شب زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۴ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.

 موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۸ کیلومتری قصرشیرین و ۳۳ کیلومتری گیلانغرب و ۱۲۷ کیلومتری مرکز کرمانشاه رخ داده است.
این زلزله به حدی شدید بود که در تمام نقاط استان کرمانشاه احساس شد و اکثر مردم را به معابر عمومی و بوستانها کشاند.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه گفت: پس از وقوع زمین لرزه ۶.۴ ریشتری یکشنبه شب سرپل ذهاب ، تاکنون ۱۶۱ پس لرزه در استان به وقوع پیوسته است.

این زلزله پس لرزه زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته بوده که در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 827961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =