سرپرست استانداری خراسان رضوی: افزایش صادرات استان به ۱.۶ میلیارد دلار در ۸ ماه اول امسال

سرپرست استانداری خراسان رضوی از افزایش میزان صادرات استان طی هشت ماهه امسال به یک میلیارد ۶۰۰ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازاداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی؛ قربان میرزایی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گفت: این میزان که هنوز قطعی نیست از نظر وزنی ۳۱ درصد و از نظر ارزشی ۴۱ درصد افزایش دارد. 
وی ضمن تقدیر از تلاش فعالان اقتصادی و صادرکننده ها که با وجود مشکلات موجود روند تولید و صادرات استان را حفظ و ارتقا داده اند، تصریح کرد: بخش خصوصی استنان توانمند و حضور پررنگی در اقتصاد استان دارد از این رو سیاست ها و برنامه ها و بخشنامه ها تاثیر مستقیمی بر این بخش دارد و باید حساسیت بیشتری نسبت به سایر استان ها که اقتصاد آنها بیشتر متکی بر صنایع مادر و بزرگ دولتی است، داشته باشیم.
سرپرست استانداری خراسان رضوی افزود: به طور جدی پیگیر مسائل و مشکلات این حوزه هستیم تا فشارها تعدیل شود ضمن آنکه از بخش خصوصی استان که محور اقتصادی این خطه است ، انتظار داریم با جدیت حضور خود را حفظ کنند.
 وی با اشاره به دستورالعمل جدید بازگشت درآمدهای ارزی ناشی از صادرات ، گفت: در این میان فعالان این حوزه و صادر کنندگان راهکارهای مناسب خود برای این موضوع را ارائه کنند .
 وی در ادامه بر توسعه بازارهای هدف صادراتی استان تاکید و عنوان کرد: باید بازارهای اصلی استان از چند کشور فراتر رفته و این تعداد گسترده شده و ارزش صادراتی استان را ارتقا دهیم .
وی از راه آهن به عنوان متولی تامین واگن های صادراتی خواست تا با هماهنگی بخش مرتبط طی یک برنامه کوتاه و نیز بلندمدت مشکل صادر کننده ها را برای صادرات مستمر و تثبیت شده حل کند.
وی عنوان کرد : باید راه آهن در هماهنگی با اتحادیه صادرکنندگان و بخش های مرتبط ،برآورد مشخصی از نیاز استان داشته باشد و بر اساس آن برای ماههای آتی با استفاده از ظرفیت موجود واگن های دولتی و بخش خصوصی کشورهای آسیای میانه اقدام و نیاز استان را تامین نماید.
 وی افزود : در این راستا اولویت بر تامین واگن های مورد نیاز از محل ظرفیت واگن های دولتی کشورهای آسیای میانه است و در مرحله بعد در صورت نیاز ازامکان واگن های بخش خصوصی این کشورها با محاسبه هزینه اضافی آن نسبت به بخش دولتی و تفاهم با اتحادیه صادر کنندگان اقدام نماید.
وی اظهار کرد: همچنین شرایط استاندارد سیر واگن ها به آسیای میانه مشخص و اعلام شود تا بخشی از این نیاز از داخل تامین شود و واگن هایی ساخته شود که امکان سیر در خطوط ریلی آسیای میانه را داشته باشد.
 وی تاکید کرد : باید برنامه ریزی اساسی برای این حوزه انجام شود که صادر کنندگان ما هر ساله در این ایام با این مشکل دست و پنجه نرم نکنند و بخشی از توان و انرژی دستگاه های مختلف صرف این موضوع شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 828621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =