۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۳

استفاده از ال.ای.دی‌ها برای روشنایی خیابان‌های شهر پومبال در پرتغال، مصرف انرژی و آلودگی زیست‌محیطی این شهر را به‌شدت کاهش داده است.

محبوبه عمیدی: این روزها خیابان‌های شهر پومبال در پرتغال، به مراتب روشن‌تر و سالم‌تر از قبل به‌نظر می‌رسد؛ چراکه از فناوری لامپ‌های روشنایی خیابانی حالت جامد بهره می‌برند. این فناوری محصول همکاری شرکت‌های فیلیپس و فرائن همراه با شرکت اروپایی بلواسپن است که برای دست‌یابی به راه‌حل دائمی معضل روشنایی شهری تمرکز کرده و برپایه دیودهای نورانی یا همان ال.ای.دی‌ها انجام شده است.

نارسیس اوموتا، شهردار پومبال می‌گوید: «ما بسیار هیجان‌زده و خوشحالیم. لامپ‌های خیابانی جدید علاوه بر این‌که از مصرف انرژی شهر کاسته، معضل آلودگی جیوه را نیز تسهیل کرده است». این لامپ‌های خیابانی جدید در صورت موفقیت در سراسر کشور پرتغال استفاده خواهند شد.

فرائن برای ‌حل مشکل روشنایی شهری، چراغ‌هایی سه وجهی ابداع کرده تا بتواند ال.ای.دی‌ها را در الگوی مناسب برای لامپ‌های خیابانی درآورد. بدون استفاده از این طرح، استفاده عمودی از دیودهای غیرجهت‌دار برای روشنایی خیابان‌ها غیرممکن می‌شد.

اوایل دی ماه گذشته، بلو اسپن، الگوی تازه فرائن را برای تولید چراغ‌های جدید در شهر پومبال انتخاب کرد. فرائن با برآورده کردن نیاز بلواسپن باعث تسریع در صنعتی‌سازی این شیوه و فناوری تازه گردید. ایده‌ها و فناوری به سرعت با یکدیگر ادغام شدند و اولین چراغ‌ها در فروردین‌ماه گذشته روشن شد.

دیوید کوهن، مدیر بخش بازرگانی واحد تولید تجهیزات نوری می‌گوید: «فرائن از حل این مشکل روشنایی شهری بسیار خوشحال است، اما از آن مهم‌تر، همکاری با فیلیپس برای توسعه سریع فرایندها و پیشرفت‌ها است که افتخار بزرگی برای این شرکت محسوب می‌شود. این همکاری زودهنگام حاصل تخصص ماست و اجازه می‌دهد به راه‌حل‌های تازه‌ای در علم روشنایی برسیم و ابداعات جدیدی برای ارائه به مشتریانی مانند بلواسپن داشته باشیم تا آنها هم بتوانند محصولاتشان را سریع و بسیار موفق وارد بازار کنند».

فرائن، فناوری جدید و راه‌حل انقلابی‌اش را این هفته در نمایشگاه بین‌المللی روشنایی، لایت‌فیر به نمایش خواهد گذاشت. این فناوری با مزیت‌های بسیاری که دارد، با استقبال بازار روبرو خواهد شد. این مزیت‌ها عبارتند از تقارن چرخشی محوری، بهره‌وری بالا و قابلیت تبدیل به بسیاری از انواع چراغ‌هایی که در جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نتیجه فرائن در این نمایشگاه از موقعیت بسیار خوبی برخوردار خواهد بود.

شرکت فرائن در سال 2000 / 1379 به عرصه صنعت وارد شده و کمتر از 10 سال است در کنار بخش‌های تخصصی دیگری مانند ماشین‌سازی، در زمینه فیزیک نور و تولید ابزارهای روشنایی نیز تخصص دارد. فرائن یکی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان در زمینه تولید تجهیزات روشنایی است. این شرکت یک گروه تخصصی در زمینه طراحی، توسعه و ساخت تجهیزات مرتبط با دیودهای نورانی پر قدرت است و طیف وسیعی از محصولات استاندارد را هم برای تولید‌کنندگان بزرگ دیود نورانی و هم برای سرویس‌دهندگان خدمات نوری ارائه می‌کند.

فیلیپس نیز از معدود شرکت‌های جهان است که سابقه فعالیت بیش از یک سده دارد. این شرکت سال ۱۸۹۱ / 1270 با هدف تولید لامپ در کشور هلند آغاز به‌کار کرد و به مرور، تولید سایر تجهیزات برقی را در برنامه توسعه‌اش قرار داده است. از ابتدای سال ۲۰۰۸ / دی 1386، ساختار سازمانی این شرکت به سه بخش سلامتی/ بهداشتی، روشنایی و شیوه زندگی تقسیم شده که این تعریف جدید، تلاش بیشتری را در راستای نوآوری و حرکت به سمت محصولات سالم‌تر ایجاد کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 8296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • amin IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۳
    0 0
    ma ham bayad yek nemoone dige az een lempa baraye keshvare khodemoon dashtebashim
  • یاسمن IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۵
    0 0
    بسیار عالی خصوصا در خصوص چراغ روشنایی
  • احسان IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۲
    0 0
    نمونه این لامپ ها وجود داره پروژکتورهای LED اینم آدرس سازندش در ایران www.altonray.com