محققین روی فسیل‌های به دست آمده در اتیوپی آثار برشی را پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد اجداد ما 800،000 سال زودتر از آن چه تصور می‌شد از ابزارهای سنگی استفاده می‌کردند و پیچیده‌تر از تصور ما بوده‌اند

بهنوش خرم‌روز: وقتی پای تاریخ به میان می‌آید، مقیاس‌ها قدری نسبت به مقیاس‌های که ما به طور معمول در مکالمات روزمره به کار می‌بریم تغییر می‌کنند و دانسته‌ها، ‌اندازه‌ها، زمان‌ها و مانند آن با یک مدرک خیلی کوچک ناگهان به کلی تغییر می‌کنند. خصوصا وقتی ماجرا به تحول انسان‌ها روی زمین مربوط باشد، با به دست آمدن هر مدرک،‌ شاهد، فسیل و مانند آن، ممکن است کل نظریات و فرضیه‌های پیشین زیر سوال برود.

آخرین نمونه از این دست هم کشف تازه محققین موسسه ماکس پلانک واقع در آلمان است که نشان می‌دهد زمانی که اجداد ما شروع به استفاده از ابزارهای سنگی و خوردن گوشت کرده‌اند، تقریبا 800،000 سال زودتر از زمانی است که ما تا به حال فکر می‌کردیم، فقط 800،000 سال!

بر اساس گزارشی که نیوساینتیست در این مورد منتشر کرده، آثار به جا مانده روی فسیل استخوان‌های حیوانات به دست آمده در اتیوپی نشان می‌دهد که اجداد ما در حدود 3.4 میلیون سال پیش از ابزارهای سنگی استفاده می‌کرده‌اند.

از آن‌جا که بر اساس دانسته‌های ما، در آن زمان تنها گونه انسانی که در این منطقه زندگی می‌کرده گونه استرالپیتکوس افارنسیس بوده، دانشمندان فکر می‌کنند که این گونه بیش از آن چه تا به حال تصور می‌شد، رشدیافته و پیچیده بوده است. همچنین احتمالا آن‌ها بیش از آن چه تا به حال تصور می‌شد به انسان‌های امروزی شبیه بوده‌اند. می‌بینید پیدا کردن یک جای برش چه تغییراتی را در این علم به وجود می‌آورد؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 83545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۲
    0 0
    باریک الله.