۰ نفر
۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۴:۵۱

صنایع غذایی کرفت از صنعت بشته‌بندی خواسته ماده تازه‌ای برای بسته‌بندی شکلات پیدا کنند که حتی در دمای محیطی 104 درجه مانع از آب شدن و نرم شدن شکلات‌ها بشود و به علاوه ارزان‌قیمت،‌ سبک و کم‌حجم هم باشد

بهنوش خرم‌روز: شکلات برای اغلب افراد یک ماده خوراکی لذت‌بخش و خوشمزه است. اگر از طرفداران شکلات بپرسید چه راهکاری باعث می‌شود حس کنند مصرف شکلات ساده‌تر یا حتی لذت‌بخش‌تر است، احتمالا یکی از اولین جواب‌هایی که می‌شنوید این است که بتوانند آن را همه جا با خود داشته باشند و نگران آب شدن، نرم شدن و تغییر رنگ و شکل آن نباشند. خب، یکی از شرکت‌های مهم تولید مواد غذایی تصمیم گرفته به هر نحوی که شده این خواسته را به واقعیت تبدیل کند.

بر اساس گزارش پاپ‌ساینس، صنایع غذایی کرفت از شرکت‌ها و صنایع بسته‌بندی خواسته ماده تازه‌ای را برای بسته‌بندی شکلات پیدا کنند که در هر دمایی از آب شدن آن جلوگیری کند. انتظارات کرفت در این زمینه البته اصلا کم نیست. کرفت گفته ماده‌ای می‌خواهد که بتواند شکل شکلات‌ها را حتی در دمای محیطی 104 درجه هم دست‌نخورده نگه دارد.

همچنین شرکت کرفت اصرار دارد که بسته‌بندی جدید نباید چندان حجیم و سنگین باشد و البته قیمتش هم نباید بیشتر از بسته‌بندی‌های معمولی امروز تمام شود. به گفته شرکت کرفت، در مورد شکلات‌ها، مسئله همیشه آب شدن، نرم شدن و از شکل افتادن نیست،‌ خیلی وقت‌ها شکلات‌ها در معرض نور خورشید رنگشان کم‌رنگ می‌شود و این امر باعث می‌شود اشتهای افراد برای خوردن شکلات کور شود! آن‌ها می‌خواهند بسته‌بندی جدید این مشکل را هم برطرف نماید.

با این که خیلی ایده جا‌طلبانه‌ای به نظر می‌رسد، اما خود شرکت کرفت که خیلی مطمئن دارد با این موضوع برخورد می‌کند. اگر کرفت موفق شود، نه تنها در بسته‌بندی شکلات، بلکه شاید در بسته‌بندی سایر مواد غذایی هم انقلابی به وجود بیاید و باعث بشود مواد غذایی کم‌تری دور ریخته شود. این به نفع همه خواهد بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 85619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۰۹:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۹
    0 0
    منظور از دمای 104 درجه در مقاله دمای فارنهایت است که در کشورهای آمریکا و انگلستان کاربرد دارد و به سانتی گراد میشود 40 درجه . گفتم تا خوانندگان ایرانی فکر چه دمای بالایی است .