۰ نفر
۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۰

واردات غذاهای فرموله با بروز اختلاف میان وزارت بهداشت و گمرک بر سر تعرفه 25 درصدی با مشکل مواجه شد.

به گزارش خبرنگارام بی ای نیوز،اویسی دبیر اتحادیه وارد کننده های مکمل های غذایی ،رژیمی، ویتامینی و گیاهی با بیان اینکه از این محلول های غذایی بیمارستانی به عنوان بهترین مکمل غذایی در زمانی که بیمار از سطح هوشیاری بالایی برخوردار نمی باشد استفاده می شود گفت: تعرفه 25 درصدی این مکمل ها باعث بحران در بیمارستان ها مخصوصا برای بیماران ای سی یو شده است این در حالی است که پیشنهاد وزارت بهداشت برای ترخیص این مکمل ها 4 درصد است.

وی در ادامه اظهار داشت:در حال حاضر 100 شرکت فعال در کشور مکمل غذایی تولید می کنند و تا کنون 650 محصول ثبت شده است که شامل مکمل های دارویی، ورزشی و رژیمی است.

وی با اشاره به واردات غیر قانونی مکمل های غذایی به بازار ایران گفت: در حال حاضر میزان بالایی از این مکمل ها به صورت قاچاق به بازار تزریق می شود که بیشتر آنها یا تقلبی بوده و یا تاریخ مصرف آنها گذشته است.

دبیر اتحادیه مکمل های دارویی ،غذایی با بیان اینکه مصرف مکمل ها در صورت تقلبی بودن می تواند عوارض جبران ناپذیری بر روی مصرف کننده داشته باشد گفت : تمام مکمل هایی غذایی که از مبادی رسمی وارد بازار می شوند دارای برچسب فارسی نویس روی مکمل ها بوده و یا از شرکت مادر در بسته بندی ایرانی آماده و وارد می شوند و بهتر است مصرف کننده این مکمل ها را از داروخانه ها تهیه کنند.

وی با بیان اینکه در دو ماه اخیر وزارت بهداشت طرح برچسب اصالت بر روی مکمل های دارو را الزامی نموده است گفت: این برچسب در واقع دارای پین کدی است که به وسیله آن مصرف کننده می تواند تاریخ مصرف و اصل بودن مکمل دارو را تشخیص و در صورت مشاهده بروز تخلف ،مورد را برای پیگیری به وزارت بهداشت گزارش دهد.

بررسی منطقه‌ای بازار این مکمل‌های غذایی حاکی است با اینکه مصرف اینگونه ویتامین‌ها جایگاه خوبی در میان مردم ندارد اما کشورهای اروپایی به نسبت سایر مناطق از بازار بالقوه‌ای در مصرف ویتامین ها برخودار بوده و بیشترین مصرف‌کننده ویتامین‌ها را در خود جای داده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 88331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =